تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,554 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,557,411 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,600,137 |
بررسی برنامه ی درسی تجربه شده ی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته ی آموزش ابتدایی | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 5، خرداد 1390، صفحه 65-80 اصل مقاله (192.21 K) | ||
نویسندگان | ||
حسین مؤمنی مهموئی* 1؛ مرتضی کرمی2؛ سعید تیموری3 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت حیدریه، تربت حیدریه، ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران. | ||
3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، وا حد تربت جام، تربت جام، ایران. | ||
چکیده | ||
این پژوهش به منظور "بررسی برنامه ی درسی تجربه شده ی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته ی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه" انجام شده است. روش تحقیق پیمایشی بوده است و جامعه ی آماری، اعضای هیأت علمی و مدرسین 15 نفر و دانشجویان ترم آخر کارشناسی رشته ی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه 50 نفر بودند. که کل جامعه ی آماری به عنوان نمونه مورد پژوهش قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ی محقق ساخته و مشاهده ی نظام یافته بود که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. از آزمون t تک نمونه ای وt مستقل برای تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که استادان و دانشجویان معتقدند بین برنامه ی درسی اجرا شده و تجربه شده، همخوانی وجود ندارد. در اجرای برنامه ی درسی، از دیدگاه دانشجویان، رویکرد بالنده و از دیدگاه استادان، رویکرد حمایتی موفق و حمایتی ناموفق برنامه ی درسی تعاملی بیشتر مورد توجه است. در مورد همخوانی برنامه ی درسی اجرا شده و تجربه شده (نهفته، تعاملی و یاد گرفته شده) بین استادان و دانشجویان اتفاق نظر وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه ی درسی اجرا شده؛ برنامه ی درسی تجربه شده؛ آموزش ابتدایی؛ آموزش عالی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 856 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 499 |