تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,291,792 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,346,680 |
بررسی تأثیر روش تدریس همیاری بر پیشرفت تحصیلی دروس جغرافیا، تاریخ و مدنی دانش آموزان پسر پایه پنجم شهر گرگان | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 14، شهریور 1392، صفحه 50-59 اصل مقاله (941.35 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عذرا خزائی* 1؛ علی اصغر بیانی22؛ حسین فکوری حاجی یار2 | ||
1کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، آزاد شهر، ایران | ||
2استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، آزاد شهر، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش تدریس همیاری بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دروس جغرافیا و تاریخ و مدنی صورت گرفته است. روش تحقیق شبه آزمایشی و از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر گرگان در سال تحصیلی 91-90 بوده است. حجم نمونه تحقیق 40 نفر بود که در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در گروه آزمایشی روش تدریس به شیوه همیاری انجام شد. ابزار مورد استفاده آزمون های پیشرفت تحصیلی را محقق ساخته بود. کلیه آزمون ها از نظر روایی و پایایی مورد تأیید قرار گرفتند (86/0 و 79/0). به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس (ANCOVA) استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که روش تدریس همیاری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را در دروس جغرافیا، تاریخ و مدنی افزایش می دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی؛ روش تدریس همیاری؛ روانشناسی تربیتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 899 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 443 |