تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,559 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,377,789 |
رابطه عضویت، فعالیت و بهرهگیری مدیران مدارس از شبکههای اجتماعی با خلاقیت و نوآوری سازمانی آنان در دوره متوسطه | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 8، شماره 2 - شماره پیاپی 30، شهریور 1396، صفحه 37-47 اصل مقاله (742.57 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
راحله عموزاده1؛ نادر سلیمانی* 2 | ||
1دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران | ||
2دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عضویت، فعالیت و بهرهگیری از شبکههای اجتماعی با خلاقیت و نوآوری سازمانی مدیران مدارس متوسطه انجام شد. روش تحقیق توصیفی (همبستگی) بود. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران مدارس مقطع متوسطه شهرستان ورامین به تعداد 121 نفر بودند. حجم نمونه مطابق با جدول کرجسی و مورگان 92 نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، از سه پرسشنامه الف) خلاقیت تورنس (1992) ب) پرسشنامه نوآوری سازمانی محقق ساخته برگرفته از پرسشنامه ساعتچی، کامکاری و عسکریان (1389) و ج) پرسشنامه شبکه های اجتماعی محقق ساخته برگرفته از راس و همکاران (2009) استفاده شد. داده های گردآوری شده با بهرهگیری از آزمون خی دو و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد بین عضویت مدیران مدارس متوسطه در شبکه های اجتماعی و میزان بهرهگیری آنان از سه شبکه اجتماعی پر استفاده نظیر تلگرام، واتساپ و فیسبوک با سطح خلاقیت فردی و نوآوری سازمانی آنان رابطه معنادار وجود دارد. در واقع مدیرانی که در شبکههای اجتماعی (تلگرام، واتساپ و فیسبوک) فعالتر هستند از خلاقیت فردی و نوآوری سازمانی بالاتری برخوردارند. | ||
کلیدواژهها | ||
شبکه اجتماعی؛ تلگرام؛ واتساپ؛ اینستاگرام؛ فیسبوک؛ خلاقیت؛ نوآوری سازمانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 394 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 236 |