تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,291,543 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,346,461 |
رابطه میزان آشنایی و کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر هریس | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 3، 2 (پیاپی 10)، دی 1391، صفحه 85-103 اصل مقاله (274.34 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
صدرالدین ستاری* 1؛ یوسف نامور2؛ یوسف حاج نظری3 | ||
1دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل- گروه علوم تربیتی | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
3کارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | ||
چکیده | ||
این تحقیق، با هدف تعیین رابطه میزان آشنایی و کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر هریس با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام یافته است. جامعه آماری تحقیق، شامل دانشآموزان مقطع متوسطه شهر هریس در سال تحصیلی 91-1390 به تعداد 1800 نفر (شامل 970 نفر پسر و 830 نفر دختر) میباشد. از میان آنها تعداد 317 نفر به عنوان نمونه آماری به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات، شامل پرسشنامه محققساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان تأیید شده و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ برای متغیر میزان آشنایی با فنآوری اطلاعات و ارتباطات 78/0 و برای متغیر میزان استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات 74/0 به دست آمده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون انجام گرفته است. نتایج نشان داد که بین میزان آشنایی با فنآوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آن با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان همبستگی معنیدار وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آشنایی با فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛ کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,009 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,556 |