- احدی نژاد، م.، گندمکار، ا. (1397). مکان یابی بهینه کمپهای گردشگی در حوزه بازفت با استفاده از معیار دسترسی . فصل نامه فضای گردشگری، 28(7):16-1.
- احسانی، ا.، فرجی راد، ع .1390. بررسی تأثیر اقامتگا ههای محلی (خوشه سار بومگردی) بر ارتقاء سطح زندگی جامعه محلی، جغرافیای سر زمین، (30)8: 77-63.
- چیپ، آ، ب .1394. "مشتری در جایگاه شریک "، مترجم غلامرضا صالحی، انتشارات موسسه فرهنگی رسا. چاپ هفتم . 264 صفحه.
- خادمی زارع، ح .، فخرزاد، م.، کرمی، م. 1389 . اولویت بندی عوامل انگیزشی کارکنان با هدف افزایش بهرهوری، مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری، 33(13) :104-85.
- دهقانی، ا .1395. بررسی نقش پتانسیلهای بومگردی بندر عباس در جذب گردشگران، پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان، شماره 11: 24-6.
- دادستان، غ.، دارائی، م .، ربیعی مندجین، م. 1395. نقش یادگیری سازمانی بر عملکرد مالی و عملکرد بازار در شرکت خودروسازی سایپا، همایش بین المللی مدیریت نوین در افق 1404. 30اردیبهشت. 13 صفحه.
- روشنعلی، ر.، ریاحی، و .(1396). نقش بومگردی در توسعه روستایی، فصلنامه فضای گردشگری،سال هفتم، شماره 25، 56-51.
- زنجیردار، م.، طالبانی فراهانی، ز .، موسوی بصری،س.م .، لونی، ن . 1389. مقایسه سیستمهای سنجش عملکرد و تحلیلی بر کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستمهای بخش عملکرد . مجله بررسیهای بازرگانی. 41(8): 46-35.
- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.1397. گزارش آماری سال 1397.
- غلامیان، م.، خواجه افضلی، مریم.، ابراهیمی، ب. 1385. مدیریت دانش در ارتباط با مشتری، مجله تدبیر، شماره 171: 59-54.
- لقمان، ک.، مهرزاد، ح.، محمود، گ .، سجادی، ن . 1393. تدوین نظام مدیریت عملکردکمیتة ملی المپیک بارویکردکارت امتیازی متوازن، مطالعات مدیریت رفتارسازمانی در ورزش- سال اول، شماره2،30-21.
- موتمنی، ع.، فتاحی و.،کریمی، م. 1391. ارزیابی عملکرد شعبه بیمه با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی و تکنیک فازی، پژوهشهای مدیریت راهبردی، سال بیست و دوم شماره 62: 103-83.
- نوری، غ .،تقی زاده، ز. 1391، ارزیابی آسایش زیست اقلیمی سراب نیلوفر با شاخصهای ترمو هیدرولیک و اوانس جهت فعالیتهای بوم گردی، فصلنامه علمی پژوهشی اکوبیولوژی تالاب. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، سال سوم،12(3).، 51-41.
- Breiby, M. A. (2014). Exploring aesthetic dimensions in a nature-based tourism Journal of Vacation Marketing, 20(2), 163e173.
- Brooker, E., Joppe, 2014. A critical review of camping research and direction for future studies. Journal of Vacation Marketing, 20(4), 335e351.
- Blichfeldt, B, S., Mikkelsen, M, (2015). Camping tourism. In J. Jafari, & H. Xiao (Eds.), Encyclopedia of tourism. Springer. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319- 01669-6, 1e1.
- Ballantync, R,. Packer, J. 2013. Ecotourism: Themes and Issues, International Handboo on Ecotourism, Edward Elgar, UK.
- Collins, D., & Kearns, 2010. Pulling up the tent pegs? The significance and Changing status of coastal campgrounds in New Zealand. Tourism Geographies, 12(1): 56-67.53e76.
- Carr,A., Ruhanen, L. 2016. Whit ford Indigenous peoples and the challenges and opportunities for sustainable tourism ble Tourism, Journal of Sustaina, 24(8–9), 1067-1079.
- CANO, Jose A., VERGARA, José J., DOOR, Fabio A. 2017. Design and implementation of a balanced scorecard in a Colombian company, 38 (31): (19-54)
- Das, M., Chatterjee, B. 2015. Ecotourism: A Panacea or a Prediament? Tourism Management Perspectives.
- 2017. Eurostat tourism database. Nights spent at tourist accommodation
- Establishments e Monthly data, table: tour_occ_nim. Retrieved March 16, 2016.
- Garst, B., Williams, D., Roggenbuck, J. 2010. Exploring early twenty-first century developed forest camping experiences and meanings. Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal, 32(1), 90e107.
- Gr_zini_c, J., _Zarkovi_c, A., & Zanketi_c, P. (2010). Positioning of tourism in Central
- Dalmatia through the development of camping tourism. International Journal of
- Economic Perspectives, 4(3), 525e535.
- Gthinji M, 2006. An evaluation of the use of eco labeling Within the Eco
- Tourism Sector, University of East Anglia.
- Jakovi_c, B., Kra_sevac, M., & _Sebek, V. (2014). Marketing and commercial activities
- offered on camping sites web sites: The case of croatia and selected EU countries
- an Enterprise Odyssey. In International conference proceedings (pp.687e696).
- Hardy, T., Ogunmokun, G., & winter, C. (2005). An exploratory study of factors
- Influencing campers, level of loyalty to camping sites in the tourism industry. In
- ANZMAC 2005: Engaging the multiple contexts of management convergence and
- Divergence of management theory and practice, Canberra, Australia, 7e10,december.
- Kaplan, R. S., & Norton D. P., (1996). The Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston, MA, USA. - 28 28
- Lucivero, 2012. Camping and open-air tourism: An opportunity for unstainable
- Tourism in coastal areas. In The conference of the international forum on urbanism
- (IFoU): Touribanism (pp. 1e9). Barcelona: International Forum on Urbanism.
- Martilla, J. A., & James, J. C. (1977). Importance-performance analysis. Journal of
- Marketing, 41, 77e79.
- O'Neill, A., Riscinto-Kozub, K, A., Van Hyfte, M. 2010. Defining visitor satisfaction in the context of camping oriented nature-based tourism e the Driving force of quality! Journal of Vacation Marketing, 16(2), 141e156.
- Oh, C., Park, M., & Hammill, W. E. (2007). Predicting site choice behavior among
- types of campers. Journal of Park and Recreation Administration, 25(3), 23e40.
- Park, J., Ellis, G. D., Kim, S. S., & Prideaux, B. (2010). An investigation of perceptions
- of social equity and price acceptability judgments for campers in the U.S. national
- Tourism Management, 31, 202e212.
- Thampi, 2005. Ecotourism in Keral India، Lesson from Eco Development Project in Periyar Tiger Reserve, No 13.
- Triantafillidou, A., & Siomkos, G. (2013). Summer camping: An extraordinary, nostalgic, and interpersonal experience. Journal of Vacation Marketing, 19(3), 197e208.
- Van Heerden, C. H. (2010). An exploratory analysis of leisure caravanning in the
- Kruger national park in South Africa. Innovative Marketing, 6(1), 66e72.
- Walsh, M., & Lipinski, J. (2008). Unhappy campers: Exploring consumer resistance
- to change. Journal of Travel and Tourism Marketing, 25(1), 13e24.
- UNWTO Barometer 2018, World Tourism Organization, April 2018.
|