تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,302,937 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,355,544 |
مروری بر مدلسازی انتقال جرم در پیل سوختی غشاء الکترولیت پلیمر | ||
کاربرد شیمی در محیط زیست | ||
مقاله 7، دوره 7، شماره 28، آذر 1395، صفحه 53-62 اصل مقاله (1.15 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
در بین فناوریهای نسل بعدی، یک سلول سوختی غشاء الکترولیت پلیمری (PEMFC) تصور میشود که یک روش رایج برای تولید برق با دارا بودن استفادهی گستردهی آن در تمام برنامههای کاربردی در آیندهای نزدیک باشد. با توجه به بهره وری بالا و سازگاری آن با محیط زیست، این فناوری مورد علاقهی مهندسین خودرو و دانشمندان میباشد و در نتیجه به عنوان یک گزینهی امید بخش برای جایگزین موتورهای احتراق داخلی در بخش حمل و نقل محسوب میگردد. با این حال، چالشهای فنی از جمله دوام، عملکرد و روش ساخت مقرون به صرفه وجود دارد که به منظور تجاریسازی آن نیاز به رسیدگی دارند. با در دسترس بودن کامپیوترهای قدرتمند، مدلسازی سلول سوختی در آزمایشهای دههی گذشته به عنوان روش درک فیزیک داخل سلول سوختی غشاء الکترولیت پلیمری مورد علاقه واقع شده است. در این پژوهش به معرفی انواع پیل سوختی و انواع میدان جریان در داخل پیل سوختی غشاء الکترولیت پلیمری پرداخته شده است. سپس به مدلسازی PEMFC با جریان مارپیچ به صورت مروری پرداخته شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
پیل سوختی؛ غشاء الکترولیت پلیمری؛ افت فشار؛ مدلسازی؛ مش بندی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 127 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 280 |