تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,341,168 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,320 |
واکاوی ابعاد و مولفه های مدل بالندگی حرفه ای مدیران مدارس متوسطه با تاکید بر سیاست های آموزشی | ||
مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی | ||
مقاله 9، دوره 10، شماره 41، اسفند 1398، صفحه 211-228 اصل مقاله (883.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
اکبر جودکی[1]- کامران محمدخانی[2]- امیر حسین محمد داودی[3] تاریخ دریافت: 25/9/1397- تاریخ پذیرش: 13/11/1397 سازمان های آموزشی همانند سایر سازمان ها دارای اهداف، ساختار، فرایند سیاستگذاری، برنامه، منابع انسانی و فیزیکی می باشند. به همین منظور برنامه های بالندگی حرفه ای مدیران جایگاهی ویژه در سیاستگذاری های آموزش و پرورش دارند و یکی از مولفه های اصلی بالندگی حرفه ای مدیران تدوین سیاست های آموزشی درست می باشد. هدف از انجام این پژوهش واکاوی ابعاد و مولفه های بالندگی حرفهای و ارائه مدل بالندگی حرفهای مدیران مدارس متوسطه با تاکید بر سیاستهای آموزشی بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی بود و روش تحلیل محتوا در این پژوهش ملاک عمل بوده است. جامعۀ آماری شامل متخصصان و صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش، مسئولان آموزش و پرورش و اعضای هیأت علمی رشته مدیریت آموزشی بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند در مجموع 12 نفر به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش انتخاب شدند. دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری شد. برای بدست آوردن اعتبار و روایی دادهها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیرشرکت کننده در پژوهش استفاده شد. [1] - دانش آموخته دکتری، مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ajoodaki786@gmail.com [2] - دانشیار و عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزش عالی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران: نویسنده مسئول k.kamran@srbiau.ac.ir [3] - دانشیار و عضو هیئت علمی ، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، استان مرکزی، ایران adavoudi838@yahoo.com | ||
کلیدواژهها | ||
ابعاد بالندگی حرفهای؛ مولفههای بالندگی حرفهای؛ مدیران مدارس؛ سیاستهای آموزشی؛ مدل مفهومی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 287 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 185 |