تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,340,692 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,032 |
عوامل مرتبط با دانشآفرینی در مؤسسات آموزش عالی برخط | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 10، 3 (پیاپی39)، فروردین 1399، صفحه 5-24 اصل مقاله (481.59 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
زهرا علی اکبری* 1؛ خدایار ابیلی2؛ فاطمه نارنجی ثانی3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2استاد مدیریت آموزش عالی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه، تهران، ایران | ||
3استادیار مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی از این پژوهش، شناسایی عوامل دانش آفرینی در مؤسسات آموزش عالی برخط بود.این مطالعه در چارچوب رویکرد کیفی اکتشافی انجام شده است. تعداد 14نفر ازخبرگان دانشگاهی و مطلع نسبت به دانش آفرینی و یادگیری الکترونیک به صورت هدفمند و با راهبرد نمونه گیری هدفمند انتخاب شده و به صورت نیمه ساختاریافته مورد مصاحبه قرارگرفتند. درنهایت برای هر یک از طبقات عنوانی که دربرگیرنده کل کدهای آن طبقه باشد، انتخاب گردید. در نتیجهی این مطالعه 16 مؤلفه در چهار بعد عوامل مدیریتی، سازمانی ، فردی وفنآوری شناسایی شد. این عوامل در بعد مدیریتی ؛ عوامل مدیریتی(سبک مدیریت و سلسله مراتب)، نظام توانمند سازی، تفکر سیستمی، تعامل اجتماعی و مشارکت، سیستم های مدیریت یادگیری مجازی در بعد سازمانی، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، شبکه دانش، مخازن و منابع دانشی در بعد فنآوری؛ محیط یادگیری الکترونیکی، فنآوری شبکه، زیرساخت های فنآوری اطلاعات، ابزار یادگیری الکترونیکی و در بعد فردی؛ حل مسأله، یادگیری فردی، خلاقیت و نوآوری است | ||
کلیدواژهها | ||
دانشآفرینی؛ یادگیری الکترونیکی؛ خلاقیت ونوآوری و آموزش عالی برخط | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 417 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 361 |