تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,341,303 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,445 |
طراحی الگوی ارتباطی فناوری اطلاعات و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان در آموزش و پرورش | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 10، 3 (پیاپی39)، فروردین 1399، صفحه 25-44 اصل مقاله (654.26 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شاپور اتحادنژاد1؛ عبدالخالق غلامی چنارستان علیا* 2؛ کرم اله دانش فرد3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت دولتی، دانشکده علوم انسانی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران. | ||
2استادیار، گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران | ||
3استاد، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش بررسی ارتباط فنآوری اطلاعات و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و طراحی الگوی ارتباطی مربوطه می باشد. این پژوهش یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری، مدیران منابع انسانی و دست اندرکاران فنآوری اطلاعات آموزش و پرورش فارس به تعداد 210 نفر و نمونه آماری طبق فرمول کوکران 136 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شد. جهت جمع آوری دادهها از دو پرسشنامهی فنآوری اطلاعات و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان استفاده شده است که روایی صوری آنها توسط صاحب نظران و متخصصان مربوطه مورد تأیید قرارگرفته و پایایی آنها با استفاد از فرمول آلفای کرونباخ به ترتیب برابر91/0 و 87/0 به دست آمد. جهت بررسی و تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی وتحلیل عاملی تأییدی به کمک نرم افزار SPSS و smart PLS استفاده و الگوی تحلیلی پژوهش تدوین شد.بر اساس نتایج حاصله، ضریب مسیر فنآوری اطلاعات به سیستم برنامه ریزی منابع سازمان برابر 677/0 و مقدار آماره t برای این مسیر 793/9 میباشد که با توجه به بزرگتر بودن این مقدار از 96/1، نشان دهندهی معناداری ضریب برآورد شده است. در نتیجه فنآوری اطلاعات، تأثیر مثبت و معناداری بر سیستم برنامه ریزی منابع سازمان دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات؛ سیستم برنامه ریزی منابع سازمان؛ آموزش و پرورش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 580 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 472 |