تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,341,380 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,503 |
مقیاس محق پنداری تحصیلی: روش اجرا و نمره گذاری | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 9، دوره 16، شماره 63، فروردین 1399، صفحه 342-344 اصل مقاله (340.15 K) | ||
نوع مقاله: آزمون روانی | ||
نویسندگان | ||
مینا مهبد1؛ محبوبه فولادچنگ2 | ||
1دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز | ||
2دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه شیراز | ||
مراجع | ||
مهبد، م. و فولادچنگ، م. (1396). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس محقپنداری تحصیلی. فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 15(57)، 101-111. Chowning, K., & Campbell, N. J. (2009). Development and validation of a measure of academic entitlement: Individual differences in students’ externalized responsibility and entitled expectations. Journal of Educational Psychology, 101, 982-997. Olson, K. L. (2014). Academic entitlement, perceived faculty competence, and school satisfaction in traditional and non-traditional university populations. Ph.D. Thesis. Northcentral University. Reinhardt, J (2012). Conceptualizing academic entitlement: What are we measuring? Unpublished Master’s Thesis, University of Windsor. Taylor, J. M., Bailley, S. F., & Barber, L. K. (2015). Academic entitlement and counterproductive research behavior. Personality and Individual Differences, 85, 13-18. Turnipseed, D. L., & Cohen, S. R. (2015). Academic entitlement and socially aversive personalities: Does the dark triad predict academic entitlement? Personality and Individual Differences, 82, 72-75. White, G. (2011). I know my rights! What do you mean, ‘my responsibilities’? Academic entitlement: Sensitization exercises. Ph.D. Thesis. Texas A&M University-Commerce. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 313 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 282 |