تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,341,168 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,320 |
طراحی و تدوین مدل مهارت های مدیریت کوانتومی با رویکرد خودکارآمدی در آموزش و پرورش | ||
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
دوره 14، شماره 3 - شماره پیاپی 53، آذر 1399، صفحه 155-174 اصل مقاله (504.27 K) | ||
نوع مقاله: علمی - پژوهشی (آمیخته) | ||
نویسنده | ||
پریوش محمدی قشلاق* | ||
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مهاباد، مهاباد، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، طراحی و تدوین مدل مهارت های مدیریت کوانتومی با رویکرد خودکارآمدی در آموزش و پرورش می باشد. روش پژوهش از نظر ماهیت دادهها، به صورت آمیخته و شامل فراترکیب، پیمایش و نظام خبره فازی و از نظر هدف، کاربردی میباشد. جامعه آماری در روش فراترکیب 162 مقاله، در روش پیمایش 285 نفر از مدیران ارشد، سیاستگذاران و صاحبنظران وزارت آموزشو پرورش بودند. نمونهگیری در فراترکیب، انتخاب 45 مقاله از میان 162 مقاله از مجلههای معتبر داخلی از سال 1390 تا 1398 و خارجی از سال 2010 تا 2019، در بخش پیمایش شامل219 نفر و در روش الگوسازی ریاضی10 نفر از خبرگان سازمانی بودند. برایتعییناعتبارمقیاسازتحلیلعاملیتأییدیوبرای اعتبار همگراازمحاسبه همبستگیوپرسشنامه 67 گویهای تأییدشدهتوسطخبرگاندرزمستان 1398 استفادهشد.جامعههدف،ابعادو مؤلفههاوشاخصهایاستخراجی مدل تحقیقراتائیدنمود. نتایج نشان داداگر توجه مدیران به مقوله مدیریت کوانتومی 5/46 درصد، به مقوله شرایط شغلی 5/24 درصد، به مقوله شرایط فردی 9/17 درصد و به مقوله شرایط سازمانی 1/11 درصد باشد، آنگاه مدل مهارت های مدیریت کوانتومی با رویکرد خودکارآمدی به میزان 7/81 درصد ترکیب مطلوب خواهد بود. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت کوانتومی؛ شرایط شغلی؛ شرایط فردی؛ شرایط سازمانی؛ خودکارآمدی | ||
مراجع | ||
برهانی، شیما. دهقانی، مرضیه. صمدی، پروین. (1396). بررسی تأثیر هوش معنوی و خودکارآمدی معلمان بر بیک زاد، جعفر. رحیم زاده، فاطمه. (1396). بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران، تبریز: انتشارات فروزش. شیربگی، ناصر. (1390). بررسی نگرش دانشجویان به تحقیق و ارتباط آن باوررهای خودکارآمدی در انجام تحقیق، پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 18 (1): 80-67. طالب پور، مهدی. امامی، فرشاد. (1385). بررسی رابطه تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی و مقایسه آن بین دبیران، فصلنامه پژوهش در علوم ورزشی، 4 (1): 32-15. عظیمی، بهرام. (1391). بررسیمیزانآشناییوبکارگیریمهارتهایکوانتومیدرسازمانهایورزشیکشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال. میرحسینی، احمد. (1397). بررسیارتباطبینخودکارآمدیوجانشینپروریدر بینمدیرانمدارسشهرستانشاهرود، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود. Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: an agentic perspective, Annual Review of Psychology, 52: 1 - 26. Chaudhary, R. Rangnekar, S. Kumar Barua, M. (2013). Engaged Versus Disengaged: The Role of Occupational Self-Efficency, Asian Academy of Management Journal, 18 (1): 91-108. Consiglio, C. Borgogni, L. Di Tecco, C. Schaufeli W. B. (2016). what makes employees engaged with their work? The role of self-efficacy and employee’s perceptions of social context over time, Career Development International, 21(2):125-143. Darling, J. (1999). Organizational excellence and leadership strategies: principles followed by top multinational executives, Leadership and Organization DevelopmentJournal, 20 (6): 9-21. Shelton, C.D, Darling, J.R. (2001), the quantum skill model in management: a new paradigm to enhance effective leadership, Journal of leadership and organizational development, 22: 264- 273. Shelton, C. Darling, J. (2000). The Quantum Skills Model in Mmanagement: A New Paradigm to Enhance Effective Leadership, Leadership & Org Development, 22 (6): 264-273 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 291 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 630 |