تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,341,524 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,578 |
ارائه مدل راهبردی تحلیلهای مبتنی بر وب جهت سنجش عملکرد و بهینهسازی بازاریابی دیجیتال شرکتهای تحت وب | ||
پژوهش های مدیریت راهبردی | ||
دوره 26، شماره 78، آذر 1399، صفحه 149-169 اصل مقاله (795.86 K) | ||
نوع مقاله: علمی _ پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مجید فانی* 1؛ مهدی جلالی2؛ شادان وهاب زاده3 | ||
1استادیار،مدیریت بازرگانی،واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل ، ایران | ||
2استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران | ||
3استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
درک سازگاری مؤثر از پذیرش نوآوریهای تکنولوژیک، مانند کسب و کار الکترونیکی مسلماً یکی از چالشهای اصلی میباشد که سازمانها با آن روبرو هستند. ضرورت توسعه مدلی جامع و کامل که بتواند عملکرد بازاریابی دیجیتال شرکتهای تحت وب را بسنجد و فرایند تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژیهای بازاریابی این نوع شرکتها را مورد ممیزی قرار دهد، مسأله پیشرو این شرکتها است. پژوهش حاضر با هدف دستیابی به مدلی راهبردی جهت تحلیل سنجش عملکرد و بهینهسازی بازاریابی دیجیتال شرکتهای تحت وب اجرا شده است. روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. برای گردآوری اطلاعات از 15 مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان سازمانی و دانشگاهی استفاده شد. نمونهگیری به روش نمونهگیری نظری بود و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند قضاوتی و گلوله برفی انجام شد. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده از مصاحبهها در فرآیند کدگذاری به ایجاد نظریه در حوزه بازاریابی دیجیتال شرکتهای تحت وب منجر شد که بر مبنای آن عوامل علی، زمینهای، مداخلهگر، راهبرد و پیامد در قالب الگوی نظری بر مبنای تئوری داده بنیاد معنا پیدا کرده است. | ||
کلیدواژهها | ||
مدل راهبردی؛ تحلیلهای مبتنی بر وب؛ سنجش عملکرد؛ بهینهسازی بازاریابی؛ شرکتهای تحت وب | ||
مراجع | ||
بهشتیان، مهدی، ابوالحسنی، حسین (1387 ). سیستم های اطلاعاتی مدیریت، تهران: شرکت پردیس 57 ، چاپ دوم.
جواهری، مریم، توفیقی، پیمان، چیتسازیان، علی، سلمانی، رقیه (1394). « نقش دیجیتال مارکتینگ بر کاهش هزینه تبلیغات و جایگاه آن در جذب مشتری»، اولین همایش بینالمللی حسابداری و مدیریت در هزاره سوم، رشت، شرکت پیشگامان پژوهشهای نوین، 1-14.
حسپور گلافشانی، داریوش (1391). «فرصت ها و چالش های مدیریت تبلیغات اینترنتی در سناریوی فناوری نوین»، اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت، نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، 21-27 .
رضایی، نادر، پیوسته، اکبر ، فرضعلیزاده، اکبر (1396). « بررسی نقش مدیریت دانش در ارتقاء خلاقیت و نوآوری کارکنان در سازمان های نظامی (مطالعه موردی در یگانهای نظامی نزاجا مستقر درشهر مراغه)»، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7( 1) ،48 - 17 .
طالقانی، محمد، مهدیزاده، مهران (1395). « بررسی تأثیر متغیر تعدیلگر بازاریابی الکترونیک بررابطهی بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت ها»، مدیریت بازرگانی، 8)2 ،(355 – 374.
عباسی، انیس، فتحیان، محمد ، تیموری، ابراهیم (1396). «ارائه مدلی برای تحلیل و پیشبینی رفتارکاربران الکترونیکی مبتنی بر تکنیک های وب کاوی»، پژوهش های مدیریت در ایران، 21(3)،73-95.
فانی، مجید، جلالی، سید مهدی، وهابزاده شادان (1398). «تأثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال (مطالعه موردی: شرکت های دیجیتال محور در تهران»، فصلنامه مدیریت کسب و کار، 11(42).216-234.
فرهادی، امیر فرهاد، فرهادی، شیریندخت (1397).«دسته بندی مشتریان با استفاده از داده کاوی بر پایه الگوریتم های شبکه عصبی و انواع درخت تصمیم»، سومین همایش سالانه ملی مهندسی برق، کامپیوترو بیوالکتریک ایران، مشهد، مؤسسه علمی آموزشی و پژوهشی ارگ، 1-9.
کاظمپوریان، سعید، عبدلی، سمانه (1395). « سواد دیجیتال: راهکاری برای پوشش شکاف دیجیتال و پرورش شهروند دیجیتال»، سیاستنامه علم و فناوری، 6(4) ،53-64 . مطلبی ورکانی، ابوطالب، تقیپور، احسان ، علی محمدپور، علی (1396). « بررسی تأثیر سیستم های اطلاعاتی مدیریت بر تولید در کلاس جهانی سازمان ها با نقش واسط های بهره وری سازمانی (مطالعه موردی: هلدینگ گلرنگ)»، مدیریت بهرهوری (فراسوی مدیریت)، 11(42) ،61 - 79. موسوی، سید حسن، پاکاری، ابوالفضل (1397). « نقش فناوری اطلاعـات و ارتباطـات و تجـارت الکترونیکی در بازاریابی و بازرگانی بین الملل»، پنجمین همایش بـین المللـی نـوآوری، توسـعه و کسب و کار، تهران، موسسه علمی کیان، 1-14
Aldin, N., Brehmer, P. O, & Johansson, A (2004). Business development with electronic commerce: refinement and repositioning. Business Process Management Journal, 10(1) , 44-62 Avinash, K (2010). Best web analytics 2.0 tools: Quantitative, qualitative, life saving .Retrieved from kaushik website: https:// www.kaushik.net/avinash/bestweb-analytics-tools-quantitative-qualitative Bennett, S (2015, January 27). 28% of Time spent online is social networking Retrieved from Adweek website: http:// www. adweek. com/ socialtimes/timespent-online/613474 Chaffey, D (2015). Digital business and e-commerce management: strategy, implementation and practice (6th ed.). Harlow, England: Pearson Chaffey, D & Mark, P (2012). From web analytics to digital marketing optimization: Increasing the commercial value of digital Analytics. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 14(1), 30-45 Gartner, A (2013). Key findings from U.S. digital marketing spending survey Retrived from March 6, 2013, from http:// www. gartner com/technology/research/digital-marketing/ digital marketing - spend-report jsp Godey, B., Aikaterini, M., Daniele, P., Joonas, R., Gaetano, A., Raffae, D & Rahul, S (2016). Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior. Journal of Business Research, 69 (12), Hutchins, B (2015, January 9). How the world uses the Internet in 60 seconds. http://www. socialmediatoday. com/ content/ how-worlduses internet-60-seconds-infographic Lavalle, S., Lesser, E., Shockley, R., Hopkins, M. S & Kruschwitz, N (2011). Big data, analytics and the path from insights to value. MIT Sloan Management Review, 52(2) , 21–31 Leeflang, P. S. H., Verhoef, P. C., Dahlström, P & Freundt, T (2014). Challenges and solutions for marketing in a digital era. European Management Journal, 32(1) , 1–12 Lin, C., Venkataraman, S & Jap, S. D (2013). Media multiplexing behavior: Implications for targeting and media planning. Marketing Science, 32(2) , 310– 324 Lingqvist, O., Plotkin, C. L & Stanley, J (2015). Do you really understand how your business customers buy? McKinsey Quarterly, 5(1) , 74–85 Lopes, P & Roy, B (2015). Dynamic recommendation system using web usage mining for e-commerce users. Procedia Computer Science, 45, 60-69 McDonald, M (2010). A brief review of marketing accountability, and research agenda. Journal of Business & Industrial Marketing, 25(5) , 383–394 Nakatani, K & Chuang, T (2011). A web analytics tool selection method: An analytical hierarchy process approach. Internet Research, 21(2) , 171–186 Strauss, A & Corbin, J (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Tsekouropoulos, G., Andreopoulou, Z., Seretakis, A., Koutroumanidis, T & Manos, B (2012). Optimising e-marketing criteria for customer communication in food and drink sector in Greece. International Journal of Business Valos, M. J., Ewing, M. T & Powell, I. H (2015). Practitioner prognostications on the future of online marketing. Journal of Marketing Management, 26(3-4), 361–376 You, Y., Vadakkepatt, G. G & Joshi, A. M (2015). A Meta-analysis of electronic word-of-mouth elasticity. Journal of Marketing, 79, 19–39 Lingqvist, O., Plotkin, C. L & Stanley, J (2015). Do you really understand how your business customers buy? McKinsey Quarterly, 5(1), 74–85
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 426 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 364 |