تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,991 |
تعداد مقالات | 83,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,929,613 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,999,404 |
تأثیر نرمافزار آموزشی فارسی بر پیشرفت خواندن و املا دانشآموزان کمتوان ذهنی پایه اول دبستان | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 9، شماره 4 - شماره پیاپی 36، اسفند 1397، صفحه 13-23 اصل مقاله (578.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
جهانشیر توکلی زاده* 1؛ مریم خوشبخت2 | ||
1استاد، گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، ایران | ||
2گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد قاینات، دانشگاه آزاد اسلامی، قاینات، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بهکارگیری نرمافزار آموزشی بر پیشرفت خواندن و املا دانشآموزان کمتوان ذهنی پایه اول دبستان صورت گرفته است. در این پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه، 20 نفر از دانشآموزان کمتوان ذهنی 7 تا 11 سال شهرستان تربتحیدریه با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به تصادف در دو گروه مورد و گواه قرار گرفتند (10 نفر گروه مورد و 10 نفر گروه گواه). در ابتدا، تمامی نمونه پرسشنامه های پیشرفت خواندن و املاء محقق ساخته را تکمیل کردند . سپس گروه مورد طی 8 جلسه 30 دقیقهای با نرمافزار آموزشی فارسی و گروه گواه به شیوه معمولی آموزش دیدند. در نهایت دانش آموزان دو گروه مجدداً آزمون های یاد شده را تکمیل کردند و نتایج به کمک نرمافزار 20- SPSS و با استفاده از آزمونهای تی مستقل و تحلیل کوواریانس مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد نرمافزار آموزشی فارسی بر پیشرفت خواندن و املا در دانشآموزان کمتوان ذهنی تأثیر معنی داری دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت خواندن؛ نرمافزار آموزشی فارسی؛ دانش آموز؛ کم توان ذهنی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 244 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 90 |