تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,341,073 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,266 |
عوامل مؤثر در قیمت گذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان | ||
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش | ||
دوره 9، شماره 1، خرداد 1399، صفحه 1-7 اصل مقاله (578.51 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
منیره سادات حسینی میقان1؛ رضا رضایی شیرازی1؛ زین العابدین فلاح* 2 | ||
1گروه تربیت بدنی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران | ||
2دانشیار گروه تربیت بدنی، واحدگرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این تحقیق، بررسی عوامل موثر در قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان بود. تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث نحوه گردآوری دادهها تحقیقی توصیفی- تحلیلی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مسئولین ورزش استان(618 :N) که نمونهها از بین شهرستانهای استان به روش تصادفی طبقهای انتخاب شدند(227:n). ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامهای مشتمل بر 35 گویه تنظیم شد که روایی آن توسط اساتید و متخصصان حوزه تربیتبدنی و علوم ورزشی و پایایی آن توسط آلفا کرونباخ(92/0) در جامعه هدف به دست آمد. نتایج آزمون تی همبسته نشان داد که میزان تاثیر اهداف باشگاه، عوامل رقابتی، عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی در قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان بیشازحد متوسط است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که اهمیت و اولویتبندی عوامل موثر بر قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان به ترتیب اهداف باشگاه، عوامل اقتصادی، عوامل رقابتی، عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی بود. در نتیجه برای تعیین قیمت اثربخش در بخش خدمات با توجه به ویژگیهای خاص خدمات که نمایانگر پیچیدگی قیمتگذاری در این بخش است باید از مجموعه عوامل بهطور موثر استفاده کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
قیمتگذاری؛ خدمات ورزشی؛ باشگاه ورزشی؛ استان گلستان | ||
مراجع | ||
حیدری، غلام. (1387). قیمتگذاری منابع و خدمات اطلاعاتی، اطلاع رسانی و کتابداری بهار 1387، شماره 41، 216-198 سمیع زاده. رضا. (1390). انواع مدل های تجاری در دنیای امروز، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی، تیر،1390 عسگری، حشمت الله و چگنی، علی. (1386). اثر تسهیلات اعطایی مسکن بر توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، فصلنامه اقتصاد مسکن: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر سازی، شماره 41 کاتلر. فیلیپ، آرمسترانگ. گری، (1385). اصول بازاریابی. (بهمن فروزنده: مترجمان)، اصفهان، آموخته، کرمرودی. محمود. (1390). پیشنهاداتی در خصوص نحوه قیمتگذاری خدمات مراکز معاینه فنی خودرو، مدیریت شهری. شماره 30. زمستان 91. ص:297-306. نظری, محسن, سمیع زاده, مهدی. (1397). بررسی انصاف ادراک شده مشتری از راهکار قیمتگذاری پویا و تبیین عوامل مؤثر بر آن در صنعت هتلداری. تحقیقات بازاریابی نوین, 8(3), 19-40.
Avlonitis, G. and Indounas, K. (2007). An empirical examination of the pricing policies and their antecedents in the service sector, European Journal of Marketing. Vol. 41 No. 7/8, 740- 764
Diamantopoulos, D. (1991). Pricing: theory and evidence- a Literature review. In Baker, M.J. (Ed), Perspectives on Marketing Management, John Wiley & Sons. Chichester, PP. 61- 193
Ghazinoori, seyyed raze (2005);”strategies and trends for comiscretionary Accruals”, working paper city university of Hong Kong
Lancioni Richard, 2005,”strategic approach to in dustrial product princing
Kotler, 2002.”Principal of marketing ten the edition
Park, Kwang Woo (Ken). Lee, Soon Hwan. Miller, Phillip. (2003). Ticket Pricing Per Team: The Case of Major League Baseball (MLB)
Porter, Philip K., Thomas, Christopher R. (2010). Public Subsidies and the Location and Pricing of Sports. Southern Economic Journal 2010, 76(3), 693–71
Tolly, G.S. & Thomas, V. & Wong, C.M. (1982). Agricultural Price Policies and the Developing Counteies. The Johns Hopking University Press, Baltimore, U.S.A 242p
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 297 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 191 |