| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,012 |
| تعداد مقالات | 83,703 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,350,266 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,184,756 |
بررسی چالش های هویت ملی دربرنامه ی درسی دوره دوم متوسطه ایران | ||
| فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
| دوره 1، شماره 2، مرداد 1400 اصل مقاله (1.13 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.683723 | ||
| نویسندگان | ||
| فردوس خجسته* 1؛ علیرضا عصاره2؛ ابراهیم حاجیانی3؛ علیرضا عراقیه4 | ||
| 1دانشجوی دکترای گروه برنامه درسی واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ایران | ||
| 2استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران | ||
| 3دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه شاهد، تهران، ایران | ||
| 4دانشیار گروه علوم تربیتی واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد، اسلامشهر، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این مقاله شناسایی چالش های هویت ملی در برنامه درسی دوره دوم متوسطه ایران است. این تحقیق کیفی بوده و با استفاده از روش سنتزپژوهی تجمیعی با رویکرد ساندلوفسکی وباروسو انجام شده است. برای جمع آوری اطلاعات ازاسناد بالادستی و مقالات علمی پژوهشی بیست سال اخیر ،به شکل هدفمند استفاده شده است. در این پژوهش مقالاتی که هویت ملی در کتابهای درسی دوره دوم متوسطه ، برنامه درسی پنهان و آشکار این دوره ،سیاستگذاری ها و اهداف برنامه درسی دوره دوم متوسطه و هویت ملی دانش آموزان این دوره ی تحصیلی و نظرات معلمان و مدیران مدارس در رابطه با هویت ملی در برنامه درسی را مورد پژوهش قرارداده اند مورد استفاده قرار گرفت . نتایج ، چالش های هویت ملی در برنامه درسی را ، موانع فکری، موانع ساختاری، تحولات سیاسی ، برنامه درسی پنهان ، بی توجهی به تحولات جهانی،موانع مربوط به نیروی انسانی وعدم تعادل در توجه به ابعاد هویت ملی، تشخیص داده است . | ||
| کلیدواژهها | ||
| هویت ملی؛ برنامه درسی؛ دوره دوم متوسطه؛ سنتزپژوهی؛ Meta-Summary Research | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,370 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 527 |
||