تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,726 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,377,922 |
نقش واقعیت مجازی در رفتار سازمانی آموزش عالی در بحران کرونا | ||
مطالعات رفتاری در مدیریت | ||
دوره 8، شماره 15، تیر 1396، صفحه 1-14 اصل مقاله (376.93 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی قزلسفلو* 1؛ کامران محمدخانی2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علوم تحقیقات، تهران، ایران | ||
2دانشیار گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی و کشف رفتار سازمانی آموزش عالی در شرایط بحران با تاثیرپذیری از واقعیت مجازی انجام گرفته است. در این پژوهش از روش کیفی و مطالعه موردی استفاده شد. مشارکت کنندگان حاضر در پژوهش 12 نفر از ارکان آموزش عالی بودند. با رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش معیار انتخاب شدند. روش گردآوری دادههای پژوهش، مصاحبههای ساختارمند بوده و برای تجزیه و تحلیل دادهها از فن تحلیل استفاده شد. یافتههای حاصل از پژوهش حاضر، در 6 دسته چون؛ اعضای هیئت علمی، کارکنان، دانشجویان، دانشگاهها، مخترعین و صاحبان ایده و کسب و کار در حوزه وزارت علوم، بخشی از ساختار آموزش عالی، تقسیم بندی و استخراج شد. همچنین نتایج مطالعه کنونی، شناخت و درک اثربخشتر، از رفتار سازمانی آموزش عالی در برهه بحران کرونا بر پایه واقعیت مجازی را هموار کرد. تحلیل دقیق آن، مسیر بهره وری بیشتر رفتار سازمانی آموزش عالی را، در تعاملات خود با محیط، بهینهتر میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
واقعیت مجازی؛ رفتار سازمانی؛ آموزش عالی؛ بحران کرونا | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 383 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 356 |