تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,987 |
تعداد مقالات | 83,493 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,739,642 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,827,417 |
سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران | ||
دانش شناسی | ||
مقاله 3، دوره 14، شماره 53، شهریور 1400، صفحه 20-34 اصل مقاله (504.8 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هوشنگ علی اصغری جلودار؛ صفیه طهماسبی لیمونی* | ||
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران | ||
چکیده | ||
هدف:هدف از این پژوهش ارزیابی میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است. روش پژوهش: پژوهش از نوع کاربردی و به روش پیمایشی- تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری شامل دانشجویان دکتری حرفه ای رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد 210 نفر بود که با روش نمونهگیری تعداد96 نفر نیز به پرسشنامهها پاسخ دادند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بوده و پایایی آن بر حسب ضریب آلفای کرونباخ (839/0) تایید شده است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی، آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و آزمون های «تی استیودنت» و «فریدمن» استفاده شده است. یافتهها: میانگین دسترسی به تکنولوژی برابر با(47/3)، مهارت ها و ارتباطات پیوسته برابر با(95/2)، انگیزش برابر با(40/2)، توانایی یادیری از طریق رسانه ها برابر با(67/2)، گفتگوهای گروهی اینترنت برابر با (72/2) و مسائل مهم جهت موفقیت در یادگیری الکترونیکی برابر با (89/2) است. سطح معناداری آزمون فریدمن کوچکتر از مقدار 05/0 است. در رتبه اول، میزان «مهارت ها و ارتباطات پیوسته»(با میانگین رتبه 02/4) و میزان «انگیزش»(با میانگین رتبه 76/1) در رتبه ششم قرار دارد. نتیجهگیری: دانشجویان دکتری حرفه ای رشته پزشکی از آمادگی پایین یادگیری الکترونیکی برخوردار هستند، لذا با توجه به شرایط موجود ویروس کووید 19 ضرورت بهکارگیری این روش و فراهم نمودن امکان تحصیل به شیوه الکترونیکی در این دانشگاه امری بدیهی است. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری الکترونیکی؛ دانشجویان؛ دانشگاه علوم پزشکی؛ استان مازندران | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 186 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 96 |