تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,340,667 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,016 |
ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 10، شماره 1، شهریور 1399، صفحه 63-76 اصل مقاله (891.99 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
چکیده: هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران است. روش اجرای این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری آن شامل همه دانشجویان کارشناسی آزاد دانشگاههای شرق استان مازندران در سال 1400-1399 برابر با 1617 میشود. حجم نمونه با استفاده از روش کرجسی و مورگان و نمونهگیری تصادفی- طبقهای بر حسب جنسیت 310 نفر برآورد شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد 26سوالی عوامل موثر بر یادگیری سیار خسروی و همکاران (1393) بود. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا تأیید و میزان پایایی نیز به وسیله آلفای کرونباخ 92/. محاسبه و تأیید شد. دادههای تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری به روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبة سوم به کمک نرمافزارهای آماری SPSS و PLS، تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که عوامل ابزار، یادگیرنده، اجتماعی، یادگیری تعاملی، قابلیت استفاده از وسیله کمک آموزشی، تکنولوژی اجتماعی بر یادگیری سیار در آموزش دانشجویان تاثیر دارد. رتبه تاثیر هر یک از عوامل بر یادگیری سیار در آموزش دانشجویان متفاوت است. بهگونهای که عامل تکنولوژی اجتماعی در رتبه اول با میانگین (98/5) و عامل قابلیت استفاده از وسیله کمک آموزشی با میانگین (23/1)در رتبه آخر قرار دارد. تاریخ دریافت 17/12/1399 تاریخ پذیرش 4/8/1400 | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: آموزش؛ دانشجویان؛ شناسایی؛ یادگیری سیار؛ مدل FRAME | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 34 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 78 |