تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,342,487 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,385,199 |
مروری بر مطالعات انجام گرفته در مورد نقش اضطراب اجتماعی اندام بر عزت نفس دانش آموزان | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 10، شماره 2، مهر 1399، صفحه 113-126 اصل مقاله (703.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
چکیده یکی از انواع اضطراب که در افراد جامعه بهویژه دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و گاهی موجب کاهش عزت نفس افراد در جامعه میشود اضطراب اجتماعی بدن است. با توجه به شیوع اضطراب اجتماعی اندام و تأثیرگذاری منفی و نیرومند آن بر انگیزة مشارکت در گروههای همسالان، مطالعة این عامل و نحوة تعامل آن با ویژگی های شخصیتی از نظر تاثیرگذاری برانگیزة مشارکت در گروهها ضروری می نماید. تحقیق حاضر، مروری بر مطالعات انجام گرفته در مورد نقش اضطراب اجتماعی اندام بر عزت نفس دانش آموزان است. همه منابع در دسترس با توجه به کلمات کلیدی مناسب در این مقاله مروری آورده شده است. منابع در بازه زمانی بیست سال گذشته ( 1380-1399) بررسی و تحلیل شد. نتایج اغلب مقالات نشان داد که: 1- بین اضطراب اجتماعی اندام و مولفه های سلامت روان (شکایت های جسمانی، اضطراب، افسردگی، ناسازگاری اجتماعی) ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد 2- بین اضطراب اجتماعی اندام و مولفه های سلامت روان (عزت نفس و اعتماد به نفس) ارتباط منفی و معکوس وجود دارد 3-اضطراب اجتماعی اندام به عنوان یک پیش بینی کننده منفی برای مشارکت در گروه همسالان است. مجموع نتایج کلی این پژوهش نشان میدهد که اضطراب اجتماعی اندام به عنوان یک عامل اصلی در میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای گروهی به شمار میرود. برای حضور فعالتر این دانشآموزان در فعالیتهای گروهی پیشنهاد میشود معلمان و مربیان از روشهای نوین و فعال تدریس فعالتر استفاده نمایند.این روشها با بالا بردن عزت نفس، نقش موثری درحضور فعال دانش آموزان در فعالیتهای گروهی دارند. تاریخ دریافت 13/6/1400 تاریخ انتشار 12/7/1400 | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژگان: اضطراب اجتماعی اندام؛ اعتماد به نفس؛ برنامه ریزی درسی؛ عزت نفس؛ مشارکت در گروه همسالان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 101 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 164 |