تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,992 |
تعداد مقالات | 83,509 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,153,623 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,199,307 |
ارزیابی طرح آموزش فراگیر برای کودکان استثنایی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهر تهران | ||
مطالعات رفتاری در مدیریت | ||
دوره 6، شماره 12، بهمن 1394، صفحه 15-28 اصل مقاله (780.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
علی عظیم زاده* | ||
کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی وعضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری. | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر ارزیابی طرح آموزش فراگیر برای کودکان استثنایی از دیدگاه معلمان عادی، استثنایی، رابطین شرکت کننده در دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394بوده است.در آموزش تلفیقی دانشآموزان استثنایی در کنار دانشآموزان عادی به تحصیل میپردازند.روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینه یابی و جامعه آماری آن ۶۰ نفر معلمان ابتدایی در سه گروه (عادی، اسنثنایی و رابطین)بوده است.ابزار گردآوری داده ها، ویراست دوم پرسشنامه سازمان پژوهش آموزش و پرورش استثنایی بوده است که روایی آن توسط اساتید راهنما و مشاور و متخصصان مربوط تائید شده و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ با میزان 96% محاسبه و تایید گردیده است.برای تجزیه و تحلیل آماری علاوه بر آمار توصیفی از آزمون T تک نمونهای و آزمون فریدمن برای تجزیه و تحلیلها داده استفاده شد. نتیجه اینکه اجرای طرح آموزش فراگیر از نظر رشد اجتماعی، رشد عاطفی، جایگاه و موقعیت اجتماعی، خودشناسی دانشآموزان استثنایی، تعامل دانشآموزان استثنایی با سایر دانشآموزان وایجاد سازگاری بین دانشآموزان استثنایی و دانشآموزان عادی مطلوب بود، اما در امور آموزشی این طرح اثرات مطلوبی ایجاد نکرده است.ادامه اجرای طرح نیازمند اصلاح در روشها به ویژه در بخش آموزش میباشد | ||
کلیدواژهها | ||
دانشآموزان استثنایی؛ آموزش فراگیر؛ معلمان رابط؛ آموزش تلفیقی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 267 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 239 |