منابع
- احسانی، م.؛ ابودردا، ز. و اقبالی، م. (1387). بررسی علل عدم حمایت اسپانسرها از ورزش حرفهای بانوان شهر اصفهان. نشریه علوم حرکتی و ورزش، 12(3)، 111-120.
- پاداش، د.؛ سلطان حسینی، م.؛ خبیری، م. و فتحی، س. (1391). تعیین و اولویتبندی عوامل مدیریتی و اجرایی مؤثر بر خصوصیسازی باشگاههایی ورزشی با روش AHP. مطالعات مدیریت ورزشی، 4(15)، 47-62.
- ترابی، ت.؛ قربانی، م.؛ باقری، م.؛ طریقی، س. (1394). روشهای نوین تأمین مالی باشگاههای فوتبال در کشورهای توسعهیافته و بررسی تطبیقی آن با کشورهای در حال توسعه (مورد خاص: باشگاههای فوتبال حرفهای لیگ برتر ایران و انگلستان). فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری،4(13)، 217-232.
- حسینی، س. ا. (1392). بازاریابی در ورزش بانوان و چالشها، مجلهی پژوهش در علوم ورزشی، شماره 30
- خبیری، م.. (1383). مقایسه وضعیت باشگاههای لیگ حرفهای فوتبال با معیارهای یوفا و باشگاههای منتخب از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، امارات و ترکیه، طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیتبدنی.
- رضایی ص.، شعبانی، ع. (1393). بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر تأمین منابع مالی در ورزش. مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، 1(3)، 43-49.
- رمضانی، ر. (1387). اقتصاد و سرمایهگذاری در ورزش: مطالعه موردی فوتبال، سازمان تربیتبدنی.
- زارع، ا.؛ بابائیان احمدی، ع.؛ مرادی، غ؛ حسینی، س. ع. (1393). شناسایی و رتبهبندی چالشهای موجود در روند خصوصیسازی باشگاههای فوتبال کشور بر اساس مدل PEST. مدیریت ورزشی. 6(4)، 575-593.
- سازمان تربیتبدنی. (1382). طرح جامع ورزش کشور. مطالعات تفصیلی توسعه منابع مالی.
- سلطانی، م.؛ کارگر، غ. ع.؛ کشکر، س.؛ و غفوری، ف. (1397). طراحی الگوی درآمدزایی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران. مدیریت و توسعه ورزش، 7(4)، 42-54. doi: 10.22124/jsmd.2019.3251
- عسکریان، ف. (1390). بررسی اقتصادی سرمایهگذاریهای ورزشی ایران در سال 1386. مدیریت و توسعه ورزش، 1، 42-53.
- قره خانی، ح. (1389). بررسی چالشها و موانع توسعه خصوصیسازی باشگاههای فوتبال ایران، رساله دکتری تربیتبدنی، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
- نقدی، ی.؛ کاغذیان، س.؛ افشارپی، ا. (1392). تحلیل عوامل اقتصادی مؤثر بر درآمد باشگاههای فوتبال (باشگاههای منتخب جهان). اقتصاد توسعه و برنامهریزی، 2(1)، 21-43.
- الهی، ع. (1387). موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران، رساله دکتری تربیتبدنی، دانشکده تربیتبدنی دانشگاه تهران.
- الهی، ع.؛ سجادی، ن. ا.؛ خبیری، م.؛ ابریشمی، ح. (1388). موانع موجود در توسعه جذب درآمد حاصل از حمایت مالی در صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی، 1(1)، 189-202.
- الهی، ع.، شورآقایی اردکانی، ز. (1383). بررسی وضعیت فوتبال کشور در مقایسه با استانداردهای اروپایی. مجلهی حرکت، 19، 24-33.
- Alison, D. and Murray, M. (2007). The strategic sponsorship process in a non-profit sport organization. Sport Marketing Quarterly, 16(1), 45-59.
- Amador, L. Campoy-Muñoz, P. Cardenete M. A. & Delgado M. C. (2016): Economic impact assessment of small-scale sporting events using Social Accounting Matrices: an application to the Spanish Football League, Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, DOI: 10.1080/19407963.2016.1269114
- Caiado, J., Couto, E., & Samagaio, A. (2009). Sporting, financial and stock market performance in English football: an empirical analysis of structural relationships. CEMAPRE Working Papers, Centre for Applied Mathematics and Economics (CEMAPRE), School of Economics and Management (ISEG), Technical University of Lisbon, No 0906, 41. Retrieved from http://cemapre.iseg.utl.pt/archive/preprints/395.pdf
- Callejo, M. B., & Forcadell, F. J. (2006). Real Madrid football club: A new model of business organization for sports clubs in Spain. Global Business and Organizational Excellence, 26(1), 51–64.
- Dima, T. (2015). The Business Model of European Football Club Competitions. Procedia Economics and Finance, 23, 1245–1252
- Gi-Yong, Koo. (2004). Sport sponsorship match-up effect on consumer based brand equity: An application of the schematic information process, unpublished doctoral degree dissertation, department of sport management, Recreation Management and Physical Education, Florida State University.
- Hull, C. E. & Lio, B. H. (2006). Innovation in non-profit and for-profit organizations:Visionary, strategic, and financial considerations, Journal of Change Management, 1(6), 53-65.
- Keshock, Christopher.M. (2004). The effect of economic impact information on the attitudes of potential sports sponsors operating in mid-size and small college communities, unpublished doctoral degree dissertation, department of sport Management, Recreation Management and Physical Education, Florida State University. 57-63.
- E. M. R., Oliveira. V., Pavlovic. V., Fischer. C. N., Machado. A. A., & Tertuliano. I. W. (2018). The Influence of Expenditures in Football Industry Results: Case Study of the Brazilian Football League. Management:Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies.23(1). 1–12.
- V., Milacic. S., Ljumovic. I. (2014). Controversies about the Accounting Treatment of Transfer Fee in the Football Industry. Management - Journal for Theory and Practice of Management. 19(70). 17–24.
- Pawlowski, T., Nalbantis, G., and Coates, D. (2018). Perceived game uncertainty, suspense and the demand for sport. Economic Inquiry, 56(1), 173-192.
- Perez-Perez, M, Serrano Bedia, A.M., Concepcion Lopez-Fernandez, M., García-Piqueres, G. (2018). Research opportunities on manufacturing flexibility domain: A review and theory-based research agenda, Journal of Manufacturing Systems, 48(1), 9–20.
- Plumley, D., Wilson, R., & Ramchandani, G. (2017). Towards a model for measuring holistic performance of professional Football clubs. Soccer & Society, 18(1), 16–29.
- Rodriguez-Pomeda, J., Casani, F., & Alonso-Almeida, M. del M. (2017). Emotions’ management within the Real Madrid football club business model. Soccer and Society, 18(4), 431–444.
- Scelles, N. & Andreff, W. (2017). Economic model of a professional football club in France. In: Chanavat, N.- Desbordes, M. Lorgnier, N. (ed.). Routledge handbook of football marketing. Routledge International Handbooks, Abingdon: Routledge, 3(2), 60-72.
- Strelize, B. (2005). Relationship in sport sponsorship: a marketing perspective, unpublished doctoral degree dissertation, faculty of management, University of Johannesburg.
- Tertuliano, I. W., Lima, E. M. R., Oliveira, V., Santana, B. A., Pavlović, V., & Machado, A. A. (2019). Sport management in Emerging Economy: Squad size, Expenses and Results–Case of the Brazilian Football League. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies. 17(2).342-256.
- Wikner, J & Backstrand, J. (2018). Triadic perspective on customization and supplier interaction in customer driven manufacturing, Production & Manufacturing Research, 6(1), 3-25.
- Winand, M., Zintz, T., Scheerder, J. (2010). A Financial Management Tool for Sport Federations, University of Stirling, 4(7),387-403.
- Zohrabi, F. Amiri, R. Rooham, M. Sahsavari, A. (2013). The Role of Media in Economic evolution of Championship Sport, Advances in Environmental Biology, 7(8), 1563-1.
|