تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,557 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,678,019 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,733,284 |
طراحی و تحلیل دیاگرام محورهای پداگوژی در زیستبوم مجازی(VE) | ||
فصلنامه آموزش و پرورش متعالی | ||
دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 7، مهر 1401، صفحه 82-97 اصل مقاله (1.54 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/ee.2022.1963649.1108 | ||
نویسندگان | ||
ناصر کمالپورخوب* 1؛ فرامرز پاک روان2 | ||
1دبیر اموزش و پرورش | ||
2معاون آموزشی اداره | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: : این جستار، با هدف بررسی و شناسایی چالشهای پداگوژی و طراحی دیاگرامی از رابطه این چالشها باهم، در زیستبومِ جدیدِ آموزش مجازی انجام گرفت. روش شناسی پژوهش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی-همبستگی بود که با راهبرد پیمایش اجرا شد. جامعه آماری تمامی دانشآموزان متوسطه دوم شهرستان ناحیه2 بهارستان تهران بودند. تعداد نمونههای مورد نیاز ابتدا با استفاده از فرمول کوکران برابر با 384 نفر تعیین گردید. سپس با استفاده از نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و تصادفی ساده، نمونهها مشخص شد. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که اعتبار آن در ابتدا با مشورت صاحبنظران حوزه آموزش، سپس با کمک تحلیل عامل تایید شد(kmo꞊920، p<.000). پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برابر با 89/ درسطح خیلی خوب بدست آمد. آنالیز دادهها با استفاده نرمافزارهای spss وAmos و آمارههای جداول فراوانی، تحلیل عامل، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون، تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری انجام شد. یافته ها: در نتیجه تحلیل دادهها مشخص شد که پداگوژی در زیستبومِ مجازی تحت تآثیر شاخصهای فرایند آموزشی، یاددهی و ارزشیابی آموزشی است. که شاخص فرایند آموزشی هم به صورت مستقیم، به صورت غیرمستقیم تغییرات پداگوژی در زیست بوم مجازی را تبیین میکند. شاخص یاددهی به صورت غیره مستقیم، این تغییرات را تبیین میکند اما شاخص ارزشیابی آموزشی تنها به صورت مستقیم تغییرات پداگوژی در زیست بوم مجازی را تبیین میکند. بحث و نتیجه گیری: براساس یافتههای پژوهش، میتوان گفت موفقیت پداگوژی مجازی زمانی میسر خواهد شد که زیر ساختهای نرم افزاری و سخت افزاری مهیا شده و معلمان را در حوزههای الگوها و روشهای تدریس مجازی توانمد ساخت. | ||
کلیدواژهها | ||
پداگوژی؛ طراحی؛ زیست بوم مجازی | ||
مراجع | ||
References
-AntoniaToto, G.A. Limone, P. (2021). Motivation, Stress and Impact of Online Teaching on Italian Teachers during COVID-19, 10, 75. [https://doi.org/10.3390/computers10060075].
-Bourdieu, P. (2018). Homo Academicus. Chavoshian,H. Translate, Tehran: Parseh.
[https://www.amazon.com/Homo-Academicus-Pierre-Bourdieu/dp/0804717982].
-Cervero A. Castro-Lopez A. Alvarez-Blanco L. Ana Bernardo E.M. (2020) Evaluation of educational quality performance on virtual campuses using fuzzy inference systems. PLoS ONE 15(5). [https://doi.org/10.1371/journal.pone.0232802].
-Codreanu1 E. Christine M. Bobillier M.E. Olivier C.V. (2020). Assessing the adoption of Virtual Learning Environments in Primary Schools. An activity oriented study of teacher’s acceptance. [https://www.researchgate.net].
-Dawley L. (2009). Social network knowledge construction: emerging virtual world pedagogy VOL. 17 NO. 2, pp. 109-121. [www.emeraldinsight.com/reprints].
-Ghiasi S. Malekpour K. Alizadeh S. Razavi. F. (2016). "Study of pedagogical dimensions of virtual universities in Tehran, teaching and learning technology", first year, number two, 97-84. [https://jti.atu.ac.ir][in persian].
-Kamal T. Asherefi. (2021). School teachers’ perception and challenges towards online teaching during COVID-19 pandemic in India: an econometric analysis. [https://www.emerald.com /insight/2414-6994.htm].-Keller, M. et al. (2015), “Teacher Enthusiasm: Reviewing and Redefining a Complex Construct”, Educational Psychology Review, Vol.28/4.
-Keller, M. et al. (2014), “Feeling and showing: A new conceptualization of dispositional teacher enthusiasm and its relation to students’ interest”, Learning and Instruction, Vol. 33, pp,29-38. [https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2014.03.001]
-Morrandi, F.(2002). Pratiques ET logique, Paris, Ed. Village Mondial. [http://ensani.ir/fa/article/download/353826]
-Magnoson T. Dall, A. & Chiland, A.T. (2010). Compact set of national and international documents in the field of education. Inclusive Education Coordination Working Group [Internet]. [https://www.sid.ir/FileServer/JF/4023813942903].
-Osbaldo T.G. Gomez M. C. Palacios Vicario S. B. (2014). Nature and structure of virtual education: An approach from the fractality, Education Journal; 3(2): 101-110. [http://www.sciencepublishinggroup.com/j/edu].
-OECD, (2020). strengthening online learning when schools are closed: the role of familes and teacher in Supporting Student During the COVID-19 Crisis. [http://www.oecd.org/coronavirus]
-Romainvill, M. (2010). Vers des pratiques devaluation instituee de lenseigenment par les audients, in M. F. Fave Bonnet, op. cit., pp. 143-153.
-Rasmitadila A. Rusi Rusmiati, Rachmadtullah, Samsudin, Achmad. et. Al. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning during the COVID-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies 2020, Vol. 7, No. 2, 90-109. [http://dx.doi.org/10.29333/ejecs/388]
-Raza, R. Sidiqui,K. (2021). Virtual Learning in Radiology during COVID-19 Pandemic-Opportunity or Challenge? Journal of Pathology Research Reviews and Reports. SRC/JPR-140. DOI: doi.org/10.47363/JPR/, (3)134. [https://www.onlinescientificresearch.com].
-Rotaru, I. (2014), Virtual Communities, A Challenge for Today’s Concepts of Identity and Citizenship. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 159, 37 – 41. [https://www.researchgate.net].
-Sobhanineejad, M. Manafi,K. (2012). Sociology of Education. Tehran, yastoroon.[ https://telketab.com]. (in persian)
-Wu S-Y (2021) How Teachers Conduct Online Teaching During the COVID-19 Pandemic: A Case Study of Taiwan. Front. Educ,1-11. [www.frontiersin.org]. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 81 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 70 |