تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,547,330 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,625,414 |
تدوین مدل جهت بررسی عملکرد پژوهشی آموزشی فرهنگی اجرایی اعضای هیأت علمی دانشگاهها | ||
فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
دوره 10، شماره 32، شهریور 1397، صفحه 9-38 اصل مقاله (822.7 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
چکیده | ||
ارزﺷﯿﺎﺑﯽ از دﯾﺮﺑﺎز ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻧﻘﺸﯽ اﺳﺎﺳﯽ را در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺻﺤﯿﺢ، اﺟﺮای ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﮐﯿﻔﯿﺖ آﻣﻮزﺷﯽ در داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ دارد. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل اراﺋﻪ ﻣﺪﻟﯽ ﺟﺎﻣﻊ ﺑﺮای ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ ﻣؤﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ اﺳﺖ. ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪی ادﺑﯿﺎت ﺗﺤﻘﯿﻖ، از ﺳﻪ ﺳﻄﺢ ﺑﻌﺪ، ﻣؤﻟﻔﻪ و ﺷﺎﺧﺺ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ؛ ﮐﻪ در ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﺎص ﺑﻪ دو ﺳﻄﺢ ﺑﻌﺪ و ﻣؤﻟﻔﻪ اﮐﺘفاء ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻮرد ﭘﮋوﻫﺶ، ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﮐﻠﯿﻪ اﺳﺎﺗﯿﺪ رﺳﻤﯽ و ﻗﺮاردادی و ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﮐﺎﺷﺎن ﺑﻮد ﮐﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺳﺮﺷﻤﺎری، و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﮔﺮدآوری دادهﻫﺎ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪای ﺑﺮﻃﺒﻖ اﺑﻌﺎد و ﻣؤﻟﻔﻪﻫﺎی ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی ﻃﺮاﺣﯽ ﮔﺮدﯾﺪ و در ﺑﯿﻦ ﺗﻤﺎﻣﯽ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از اﺟﺮای ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﺎ ﻣﺪل ﺑﻌﺪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﭘﮋوﻫﺸﯽ، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﻋﻤﻠﮑﺮد ۴ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺄﯾﯿﺪی ﻣﺮﺗﺒﻪ اول ﺣﺎﮐﯽ از آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺪل ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺎ ﻣؤﻟﻔﻪ از ﻧﻈﺮ رواﯾﯽ ﺳﺎزه ﻣﻮرد ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯿﺰان ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻣؤﻟﻔﻪ ۲۰ آﻣﻮزﺷﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاهﻫﺎ ﺑﺮ ﻫﺮ ﯾﮏ از اﺑﻌﺎد ﻣﺘﻔﺎوت ﺗﺸﺨﯿﺺ داده ﺷﺪ. | ||
کلیدواژهها | ||
داﻧﺸﮕﺎه؛ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎه؛ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ؛ ﻣﺪل ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 30 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 46 |