تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,784 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,378,003 |
نقش نظارت و راهنمایی آموزشی بر بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان ازدیدگاه مدیران شهرستان ساوجبلاغ | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 9، شماره 33، آذر 1396، صفحه 29-62 اصل مقاله (406.44 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رمضان جهانیان* 1؛ هدایت حاجی منوچهری2 | ||
1دانشیار مدیریت اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج(نویسنده مسئول) | ||
2دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشکه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی کرج 3- Kolmogorov-Smirnov | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از این پژوهش بررسی نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان از دیدگاه مدیران شهرستان ساوجبلاغ بوده است.روش این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است. شرکت کنندگان در پژوهش 144 نفر از مدیران که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با 7 مؤلفه و 50 گویه می باشد که در طیف و مقیاس پنج درجه ای لیکرت درجه بندی شده اند.در تدوین پرسشنامه اعتبار صوری و محتوایی از طریق متخصصان و استاد راهنما و مشاور مورد تایید قرارگرفت و پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ 916 / . محاسبه چگونگی توزیع داده ها از طریق آزمون کلموگروف اسمیرنوف 3 ،SPSS گردید. با استفاده از نرم افزار 1 - دانشیار مدیریت اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج(نویسنده مسئول) 2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشکه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی کرج 3- Kolmogorov-Smirnov 34 / نقش نظارت و راهنمایی آموزشی بر بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان ازدیدگاه مدیران شهرستان ساوجبلاغ تک نمونه اندازه t آزمون گردید، پس از اطمینان از نرمال بودن توزیع داده ها، با استفاده از آزمون گیری متغیر های تحقیق انجام شد و در نهایت با استفاده از آزمون فریدم ن متغیرها اولویت بندی استفاده شد . .نتایج Anova مستقل و T شدند.برای تحلیل داده های جمعیت شناختی از آزمون پژوهش نشان داد که نظارت و راهنمایی آموزشی برروی هر هفت مؤلفه صلاحیت های معلمان تاثیر مثبت داشته و باعث بهبود صلاحیت های حرفه ای معلمان در هر هفت مؤلفه شده است.نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود صلاحیت های معلمان در هفت مؤلفه به ترتیب اولویت عبارتند از : 1. بعد . توسعه حرفه ای، 2. بعد اخلاق حرفه ای، 3. بعد فن آوری، 4. بعد مدیریتی، 5. بعد آموزش و تدریس، 6 بعد فکری و اجتماعی و 7. بعد شخصیتی و رفتار. واژگان کلیدی: نظارت و راهنمایی آموزشی ،صلاحیت های حرفه ای معلمان ، توسعه حرفه ای ، اخلاق حرفه ای ، فن آوری، آموزشی و تدریس، فکری و اجتماعی، شخصیتی و رفتاری | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: نظارت و راهنمایی آموزشی؛ صلاحیت های حرفه ای معلمان؛ توسعه حرفه ای؛ اخلاق حرفه ای؛ فن آوری؛ آموزشی و تدریس؛ فکری و اجتماعی؛ شخصیتی و رفتاری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 90 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 106 |