تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,487 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,377,761 |
اثربخشی تدریس به روش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 8، شماره 30، اسفند 1395، صفحه 71-86 اصل مقاله (308.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سیده اعظم حسینی* 1؛ جعفر پویا منش2؛ علیرضا جعفری2 | ||
1کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی -دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر ، زنجان، ایران. نویسنده مسئول mahsahosseini1980@yahoo.com | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر ، زنجان، ایران. | ||
چکیده | ||
چکیده : تحقیق حاضر به منظور بررسی اثربخشی تدریس به روش مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی، اجرا شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون می باشد. جهت انجام پژوهش، از میان مدارس ابتدایی دخترانه منطقه 3 شهر تهران ، یک مدرسه با روش خوشه ای مرحله ای انتخاب گردید و 37 دانش آموز پایه اول، آموزش ها را دریافت نمودند و 37 دانش آموز دیگر با عدم دریافت آموزش ها، گروه کنترل بودند. ابزار مورد استفاده 1 - کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی -دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر ، زنجان، ایران. نویسنده مسئول mahsahosseini1980@yahoo.com 2 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر ، زنجان، ایران. 3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر ، زنجان، ایران. 72 / اثربخشی تدریس به روش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان t پرسشنامه مهارت اجتماعی متسون (فرم معلم) بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و گروه های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد آموزش به روش مشارکتی بر مهارت های اجتماعی، رفتارهای اجتماعی مناسب و درکاهش جرأت ورزی های نامناسب، رفتارهای تکانشی، رفتارهای حسادت آمیز و رفتارهای گوناگون موثر است.بنابراین می توان نتیجه گرفت یکی از راههای ارتقای رشد اجتماعی دانش آموزان یادگیری مشارکتی است. واژگان کلیدی: روش تدریس مشارکتی، مهارت های اجتماعی، دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: روش تدریس مشارکتی؛ مهارت های اجتماعی؛ دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 175 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 203 |