تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,303,053 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,356,640 |
بررسی محتوای دروس علوم تجربی دوره راهنمایی درحوزه آموزش حفاظت ازمحیط زیست | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 8، شماره 29، آذر 1395، صفحه 97-130 اصل مقاله (439.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
افشین عابدی* 1؛ زهرا لبادی2؛ ایرج ساعی ارسی3 | ||
1af.ab179@yahoo.com، 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم تحقیقات- | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرج -گروه مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی - واحد علوم تحقیقات البرز- کرج- ایران: zahra.labadi@kiau.ac.ir | ||
3saiearasi@gmail.com 3 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر - گروه جامعه شناسی - واحد علوم تحقیقات البرز- کرج- ایران | ||
چکیده | ||
چکیده: هدف ازپژوهش: بررسی محتوای دروس علوم تجربی دوره راهنمایی درحوزه آموزش حفاظت ازمحیط زیست از دیدگاه متخصصان و کارشناسان آموزشی است. روش تحقیق توصیفی – تحلیلی است. جامعه ی آماری پژوهش ، شامل متخصصان ، کارشناسان علوم تجربی آموزش و پرورش منطقه 15 تهران می باشد که تعداد آن ها 50 نفرند. حجم نمونه با جامعه آماری برابر است وبه دلیل قلّت افراد نمونه گیری انجام نشده است.ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته براساس شامل ) WEHAB بیانیه اجلاس جهانی ژوهانسبورگ ( 2003 ) مقوله های محیط زیست در واژه پنج مقوله آب – انرژی – بهداشت – کشاورزی – تنوع زیستی ) است که در کتاب علوم تجربی پایه af.ab179@yahoo.com، 1 دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم تحقیقات- البرز 2 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرج -گروه مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی - واحد علوم تحقیقات البرز- کرج- ایران: zahra.labadi@kiau.ac.ir saiearasi@gmail.com 3 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر - گروه جامعه شناسی - واحد علوم تحقیقات البرز- کرج- ایران 98 / بررسی محتوای دروس علوم تجربی دوره راهنمایی درحوزه آموزش حفاظت ازمحیط زیست هفتم تعداد هر مقوله محیط زیست به صورت (آب 24 مورد- انرژی 23 مورد-بهداشت 11 –کشاورزی 10 مورد – تنوع زیستی 37 مورد) می باشد روایی ابزار از نوع صوری و محتوایی از نظر کارشناسان و 0 محاسبه گردید.همچنین تحلیل محتوای توصیفی / پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 88 مقولات پنج گانه کتاب علوم تجربی پایه هفتم متوسطه دوره اول. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده تک نمونه تحلیل شد .یافته هاو نتایج : t از آمار توصیفی (فراوانی ، درصد )و آمار استنباطی و آزمون از نظر متخصصان و کارشناسان آموزشی ، میزان محتوای زیست محیطی در حوزه ی آموزش زیست محیطی در پنج مقوله ی (آب – انرژی- بهداشت – کشاورزی- تنوع زیسنی) در سه حیطه ی شناختی ، نگرشی و روانی – حرکتی در کتاب علوم تجربی پایه هفتم مطلوب است . کلیدواژه ها: تحلیل محتوا، محیط زیست، علوم، نگرش زیست محیطی، آموزش محیط زیست.مهارت های زیست محیطی | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژه ها: تحلیل محتوا؛ محیط زیست؛ علوم؛ نگرش زیست محیطی؛ آموزش محیط زیست.مهارت های زیست محیطی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 17 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 37 |