تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,303,225 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,358,022 |
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی منابع انسانی دادگستری استان قزوین | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 8، شماره 28، شهریور 1395، صفحه 119-148 اصل مقاله (381.87 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رمضان جهانیان* 1؛ مریم شفیعی علویجه2 | ||
1دانشیار گروه علوم تربیتی،واحدکرج ، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرج،ایران)نویسنده مسئول(ramezan.jahanian@kiau.ac.ir | ||
2دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکز،تهران،ایران maryamshf@yahoo.com | ||
چکیده | ||
چکیده: برنامه ریزی موثر در گرو نیازسنجی و تعیین اولویت نیازهاست.پژوهش حاضر با هدف تعیین نیازهای آموزشی منابع انسانی دادگستری استان قزوین و اولویت بندی آنها در سال1393در قالب سه مهارت فنی، انسانی و ادراکی صورت گرفته است.روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان صف دادگستری استان قزوین است.و با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای اندازه نمونه بر اساس جدول مورگان234نفر مشخص 1.دانشیار گروه علوم تربیتی،واحدکرج ، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرج،ایران)نویسنده مسئول(ramezan.jahanian@kiau.ac.ir 2.دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکز،تهران،ایران maryamshf@yahoo.com 120/شناساییو اولویت بندی نیازهای آموزشی منابع انسانی دادگستری استان قزوین گردید.ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته با36سوال بسته پاسخ بر اساس طیف5درجه ای لیکرت بوده و اعتبار پرسشنامه بر اساس ضریب کرونباخ94/0برآورد گردید.از آزمونtتک متغیره، آزمونفریدمن، آزمون تحلیل واریانس،آزمونtدو گروه مستقلبرای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده است.یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بیشترین نیاز آموزشی ادراک شده از سویکارکنان در حیطه مهارت های انسانی)میانگین61/3(، و پس از آن مهارت فنی)میانگین53/3(و سپس مهارت های ادراکی)میانگین32/3(می باشد.و همچنین نتایج نشان داد در حیطه های مختلف از لحاظ سابقه کار، تحصیلات و سن تفاوت معناداری وجود دارد، ولی از لحاظ جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد.با توجه به یافته های پژوهش حاضر برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی به منظور بهسازی کارکنان باید متناسب با نیازهای اولویت دار انجام گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
واژههای کلیدی:نیازسنجی؛ مهارت فنی؛ مهارت انسانی؛ مهارت ادراکی؛ منابع انسانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 44 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 43 |