تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,303,313 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,358,328 |
بررسی نصیحت غیر مستقیم در بوستان سعدی و نگاه کاربردی به آن با توجه به نظرسنجی از تعدادی معلمان و مربیان دبستان های دخترانه شهر قزوین | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 8، شماره 28، شهریور 1395، صفحه 213-229 اصل مقاله (440.15 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید خلیل قافله باشی* 1؛ فتانه صفری2 | ||
1استادیار زبان وادبیات فارسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر | ||
2مدیر دبستان ابتدایی فرهنگ دوست، ناحیه1آموزش و پرورش قزوین | ||
چکیده | ||
چکیده نصیحت غیر مستقیم که به اشکال مختلف از قبیل حکایت ، مثل ، تمثیل ، ادب گفتار ضمن حکایت و تصویر سازی و به جز این ها خود را نشان میدهد در بوستان شاعر بزرگ ایران سعدی شیرازی بسیار دیده میشود.اما در عصر جدید با توجه به تحقیقی که در این مقاله انجام گرفته ، توجه به این امر مهم را در امور تربیتی کمتر مشاهده می کنیم.تحقیق بدست آمده از چند مدرسه 1.استادیار زبان وادبیات فارسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر 2.مدیر دبستان ابتدایی فرهنگ دوست، ناحیه1آموزش و پرورش قزوین 214/بررسی نصیحت غیر مستقیم در بوستان سعدی و نگاه کاربردی به آن با توجه به نظرسنجی از تعدادی معلمان ومربیان دبستان های دخترانه قزوین ی ابتدایی دخترانه در شهر قزوین است که میزان استفاده از نصیحت غیر مستقیم را بین معلمان و مربیان که اغلب نقش مادر را هم ایفا می کنند ، نشان میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی:سعدی؛ بوستان؛ نصیحت غیر مستقیم | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 22 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 186 |