تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,303,027 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,356,214 |
رتبه بندی گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند شاخصه | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 8، شماره 27، خرداد 1395، صفحه 47-68 اصل مقاله (515.54 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
بابک حاجی کریمی* | ||
استادیارگروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحدابهر، زنجان، ایران | ||
چکیده | ||
فرآیند ارزیابی، انتخاب و استخدام نیروی انسانی یکی از فرآیندهای پیچیده و بسیار مهم در سازمانهای دولتی است.اهمیت استخدام نیروی انسانی به این علت است که بهره وری سازمان به بهره وری نیروی انسانی آن بستگی دارد و پیچیده، بدین علت که مستلزم ملاحظه بیش از یک معیار و در نتیجه قضاوت و شهود تصمیم گیرندگان به هنگام ارزیابی و انتخاب نیروی انسانی است.قضاوت تصمیم گیرندگان مبتنی بر دانش مبهم و نامعلوم آنها است که از طریق واژههای زبانی بیان میگردد. در این تحقیق به منظور ارزیابی و رتبه بندی گروههای آموزشی دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر از 1.استادیارگروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامیواحدابهر، زنجان، ایران 48/رتبه بندیگروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند شاخصه تکنیک تصمیم گیریTOPSISو سایر تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه شاملSAW , ELECTREاستفاده شده است. تصمیم گیری در تکنیکTOPSISبر مبنای اصلی بنیان گذاشته شده است که در آن باید دارای کمترین فاصله از راه حل ایده آل مثبت و بیشترین فاصله از راه حل ایده آل انتخاب منفی باشد.در همین راستا، تعداد7شاخص در قالب5گروه آموزشی کلی در نظر گرفته شده است | ||
کلیدواژهها | ||
واژههای کلیدی:گروههای آموزشی؛ TOPSIS؛ تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 18 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 53 |