تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,291,648 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,346,557 |
شناسائی موانع وچالشهای اجرای تحقیقات درواحدهای آموزشی استان البرز | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 4، شماره 14، اسفند 1391، صفحه 79-92 اصل مقاله (372.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رمضان جهانیان* 1؛ سید حسام الدین بلادی نژاد2 | ||
1استادیار مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، کرج، ایران | ||
2کارشناس ارشدمدیریت آموزشی ومدیرمدرسه راهنمایی سماواحدکرج | ||
چکیده | ||
این پژوهش باهدف شناسائی موانع و چالش های اجرای تحقیقات در واحدهای آموزشی استان البرز، به روش توصیفی از نوع پیمایشی اجراشد جامعه آماری پژوهش شامل220 نفراز مدیران مدارس بوده که 166نفر به صورت تصادفی با استفاده از فرمول کوکران انتخاب گردید ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای است که شامل21سوال با مقیاسچهارگزینهای لیکرت) کاملا ً موافقم-موافقم– مخالفم–کاملا ً مخالفم (تهیه گردید . نتایجبدست آمده حاکی از این است که مهمترین موانع و چالشهایاجرایپژوهشدرمدارس بهترتیب درجه اهمیت عبارتند از نقص قوانین و مقّررات، کمبود بودجه و امکانات، عدم حمایتجدی از پژوهشگران، ناکارآمدی شیوه آموزشی و ارزشیابی وعدم بکار گیری یافته هایپژوهشی در واحدهای آموزشی هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
پژوهش؛ مدرسه؛ موانع | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 8 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 27 |