تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,340,928 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,384,185 |
ارزیابی کارایی و رتبه بندی مدارس ابتدایی با استفاده از تحلیل پوششی داده ها (DEA) | ||
مطالعات کمی در مدیریت | ||
دوره 11، شماره 42، آذر 1399، صفحه 55-77 اصل مقاله (1.14 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرانک امیدیان* 1؛ محمد امین اجاقی2؛ ندا اجاقی3 | ||
1گروه علوم تربیتی، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران. پست الکترونیکی: - omidian.2013@gmail.com | ||
2مربی ، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، ایران | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد ،گروه علوم تربیتی، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده ارزیابی کارایی و رتبه بندی مدارس ابتدایی شهرستان دزفول با استفاده « هدف اصلی این پژوهش بود. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع ارزشیابی می باشد که به روش » از تحلیل پوششی داده ها مقطعی در سال 1393 صورت پذیرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدارس ابتدایی شهرستان دزفول به تعداد 105 مدرسه ابتدایی بود. داده های پژوهشی با استفاده از چک لیست با در نظر گرفتن شاخص های ورودی شامل (تعداد کلاس ها، تعداد دانش آموزان، تعداد پرسنل، میانگین سابقه کار کارکنان، مجموع سال های تحصیل معلمان مدرسه) و شاخص های خروجی شامل (امتیاز ارزیابی عملکرد مدارس ابتدایی دزفول و امتیاز درس های دوره ی ابتدایی شهرستان دزفول) جمع آوری شد. همچنین با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ( DEA ) و با برنامه EMS داده ها محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان می دهد که از 105 مدرسه ابتدایی با استفاده از مدل CCR تعداد (28)مدرسه کارا و (77) مدرسه ناکارا و در مدل NDRS تعداد (29) مدرسه کارا و ( 76 ) مدرسه ناکارا و در مدل BCC و NIRS تعداد (102) مدرسه کارا و (3) مدرسه ناکارا ارزیابی گردید. کلمات کلیدی: کارایی، مدرسه ابتدایی و تحلیل پوششی داده ها | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی: کارایی؛ مدرسه ابتدایی و تحلیل پوششی داده ها | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 123 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 79 |