تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,302,943 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,355,584 |
بررسی اثر بخشی دوره های آموزشی مهارت های هفت گانۀ کامپیوتری بر عملکرد کارکنان ستادی و اجرائی شهرداری شهر شهریار و اندیشه | ||
مطالعات کمی در مدیریت | ||
دوره 6، شماره 23، اسفند 1394، صفحه 75-98 اصل مقاله (521.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدیه ویشلقی* 1؛ جمشید صالحی صدقیانی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2استادگروه مدیریت-دانشگاه علامه طباطبایی–دانشکده مدیریت و حسابداری | ||
چکیده | ||
مبحث آموزشICDLدر سال های اخیر به عنوان کاربرد های مهم فناوری جدیـد اطلاعـات و ارتباطات در جهان و ایران مطرح بوده است.امروزه اکثر سازمان ها دوره های آموزشـی متعـددی را در مراکز آموزشی خود و یا مراکز آموزش موجود در داخل و یا خارج از کشور برای توسـعه کارکنـان خود درزمینه آموزش های فناوری اطلاعات و تکنولوژی های جدید در این زمینه برگـزار مـی کننـد پس باید پذیرفت که جامعه جهانی به سویی کشیده می شود که این نوع آمـوزش را امـری ضـروری ساخته است.انجام فرآیند آموزش وبهسازی ازفعالیتهای ضروری وپی گیری برای تطبیق نیروی انسـانی با شرایط متغیر سازمان ومحیط می باشد وآموزش ابزاری است که به وسیله فنون وروش های مختلـفمدیران را در اداره سازمان ها یاری میرساند،ایجاد یک نظام اداری مطلوب ومنا سب تا اندازه زیادی بـه کمک آموزش وارتقاء توانمندی های نیروی انسانی امکان پذیر است.بنابراین پـژوهشحاضـربه بررسـی اثر بخشی دوره های آموزشیICDLبرعملکردکارکنان سـتادی و اجرائـی شـاغل درشـهرداری شـهر شهریار و اندیشه می پردازد.روش پژوهش حاضر توصیفی و از نـوع علّـی-مقایسـه ای اسـت، جامعـه آماری کلیه کارکنان ستادی و اجرائی شاغل در شهرداری شهر شهریار و اندیشه)420نفر(مـی باشـد حجم نمونه به روش تصادفی112نفر)80نفر از شهریار،32نفـر از اندیشـه(انتخـاب گردیـده اسـت، ابزار پژوهش پرسشنامه ساخته محقق بوده واعتبار پرسشنامه از طریق خبرگان،استاد راهنما و اساتید دیگر و پایائی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ96/0تعیینگردیده است.نتایج پـژوهش نشـان داد که عملکرد کارکنان آموزش دیده متفاوت از کارکنان آموزش ندیده می باشد و دورههای آموزشـی ICDLبه طور اثربخشی بر عملکرد کارکنان تاثیر گذاشته است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی:دوره های آموزشیICDL؛ اثر بخشی آموزش؛ عملکرد کارکنان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 32 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 259 |