تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,991 |
تعداد مقالات | 83,508 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,147,916 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,191,543 |
شناسایی پیشران های موثر بر بلوغ مدیریت دانش در تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ایران | ||
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش | ||
دوره 12، شماره 9، اردیبهشت 1402، صفحه 67-80 اصل مقاله (702.08 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
لیدا دهقانی1؛ مهوش نوربخش* 2؛ پریوش نور بخش3؛ مهدی کهندل4 | ||
1دانشجوی دکترای گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرج ، ایران | ||
2استاد گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران (نویسنده مسئول) | ||
3استاد گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج دانشگاه آزاد اسلامی ، کرج، ایران | ||
4دکترای تخصصی مدیریت ورزشی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی کرج | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضرشناسایی پیشران های موثر بر بلوغ مدیریت دانش در تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ایران بود. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت بر اساس روش آینده پژوهی، تحلیلی و اکتشافی بود که به صورت کیفی انجام شد؛ شیوه گردآوری اطلاعات اسنادی و کتابخانهای بود. اطلاعات موردنیاز توسط مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته با 23 نفر از خبرگان انجام شد؛ این افراد اعضای هیئت علمی دانشگاه های فرهنگیان با تخصص علوم ورزشی، معلمان تربیت بدنی، کارکنان دانشگاه فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش افرادی با تحصیلات دانشگاهی مرتبط با حوزه پژوهش می باشند. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق ماتریس 9 در 9 اثرات متقاطع توسط نرم افزار میک مک انجام شد. نتایج نشان داد پیشران های پشتیبانی و زیرساخت سازمانی، عوامل مدیریتی و محتوا نقش مهمی در بهبود روابط سیستم دارند که هم تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر هستند. پیشران های همراستایی استراتژیک مدیریت دانش و محیط مدیریت دانش کمترین تاثیرپذیری و بیشترین تاثیرگذاری را داشتند که با توجه به شرایط مدیریت دانش در تربیت بدنی آموزش و پرورش توجه به این شاخصها ضروری است. همچنین پیشران های فرایندها و جریان مدیریت دانش، زیرساخت فناوری اطلاعات و کارکنان بیشتر تاثیرپذیر و کمتر تاثیر گذار هستند. پیشران ارزیابی فاقد نقش کلیدی و مهم در شکلگیری سازمان فضایی بلوغ مدیریت دانش هستند. ب | ||
کلیدواژهها | ||
آینده پژوهی؛ پیشران؛ بلوغ؛ مدیریت دانش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 106 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 89 |