تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,517 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,377,773 |
ارزیابی کارایی و رتبه بندی مدارس ابتدایی با استفاده از تحلیل پوششی دادهها (DEA) | ||
مطالعات کمی در مدیریت | ||
دوره 8، شماره 30، تیر 1396، صفحه 139-154 اصل مقاله (634.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرانک امیدیان* 1؛ محمدامین اجاقی2؛ ندا اجاقی3 | ||
1گروه علوم تربیتی ، واحد دزفول ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دزفول ، ایران | ||
2مربی ، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ، ایران | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد ،گروه علوم تربیتی ، واحد دزفول ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دزفول ، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این پژوهش ((ارزیابی کارایی و رتبهبندی مدارس ابتدایی شهرستان دزفول با استفاده از تحلیل پوششی دادهه)) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع ارزشیابی میباشد که به روش مقطعی در سال 1393 صورت پذیرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدارس ابتدایی شهرستان دزفول به تعداد 105 مدرسه ابتدایی بود. دادههای پژوهشی با استفاده از چک لیست با در نظر گرفتن شاخص های ورودی شامل (تعداد کلاس ها، تعداد دانشآموزان، تعداد پرسنل، میانگین سابقه کار کارکنان، مجموع سالهای تحصیل معلمان مدرسه) و شاخص های خروجی شامل (امتیاز ارزیابی عملکرد مدارس ابتدایی دزفول و امتیاز درس های دوره ی دادهها EMS و با برنامه (DEA) ابتدایی شهرستان دزفول) جمعآوری شد. همچنین با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها CCR محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان می دهد که از 105 مدرسه ابتدایی با استفاده از مدل NIRS و BCC 29 ) مدرسه کارا و ( 76 ) مدرسه ناکارا و در مدل ) NDRS 28 ) مدرسه کارا و ( 77 ) مدرسه ناکارا و در مدل ) 102 ) مدرسه کارا و ( 3) مدرسه ناکارا ارزیابی گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
کارایی؛ مدرسه ابتدایی و تحلیل پوششی دادهها | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 34 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 42 |