تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,354,600 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,394,962 |
ارزیابی و برازش مدل مولفههای اخلاق حرفهای مدیران | ||
فصلنامه آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی | ||
دوره 10، سال چهارم، شماره اول بهار 1402 - شماره پیاپی 10، خرداد 1402، صفحه 64-82 اصل مقاله (2.84 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10/jtihr.2023.1985179.1154 | ||
نویسندگان | ||
عباس علی بذرافشان1؛ مژگان امیریان زاده* 2؛ رضا زارعی3؛ عباداله احمدی4 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت، ایران | ||
2استادیار، گروه علوم تربیتی، ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت، | ||
3استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران. | ||
4استادیار، گروه علوم تربیتی، ، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی و برازش مدل اخلاق حرفهای مدیران مدارس دوره متوسطه اول استان فارس، انجام گرفته است. این پژوهش از نـوع توصـیفی - پیمایشـی است که با بهرهگیری از روش متوالی- اکتشافی و با استفاده از طراحی مدل مفهومی اولیه و تعیین ابعاد سهگانه اصلی(ساختاری، محتوایی و زمینهای) و نیز14 مولفه فرعی نسبت به تعیین روایی و پایایی مدل و برازش آن اقدام شده است. مدل تحقیق با استفاده از روش معادلات ساختاری( SEM ) و با کمک نرمافزار PLS Smart مورد بررسی و آزمون قرار گرفت. در ادامه، برازش مدل در سه سطح برازش مدل اندازهگیری، برازش مدل ساختاری و برازش کلی مدل(GOF) انجام پذیرفت.در مورد شدت پیشبینی مدل سه مقدار20/0 ،15/0 و 35/0تعیین شده است که در پژوهش حاضر مقدار همه متغیرها، بسیار قابل قبول بود. مقدارRMSR در این مدل 073/0 بود که مقدار قابل قبول کمتر از 80/0میباشد. بنابراین مدل مذکور از برازش بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین بار عاملی استاندارد معنیداری t در سطح 95 درصد اطمینان برای تکتک گویههای هر عامل مشخص شده است و مقدار ( R2)56/. حاکی از تأیید مدل با استفاده از معیار مذکور را دارد و قدرت بالای پیشبینی متغیرهای درونزا را تایید میکند .نتایج پژوهش نشان داد که مدل پژوهش از مطلوبیت بسیار بالایی برخوردار است و معیار قدرت پیشبینی مدل، قدرت پیشبینی شاخصهای مربوط به سازهها را نیز مشخص میسازد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ برازش؛ اخلاق حرفهای؛ مدیران مدارس | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 97 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 105 |