تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,983 |
تعداد مقالات | 83,478 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,366,986 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,507,345 |
ارائه الگوی مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان بانکها (مورد مطالعه بانک ملی ) | ||
مطالعات رفتاری در مدیریت | ||
مقاله 6، دوره 14، شماره 34، تیر 1402، صفحه 124-144 اصل مقاله (882.81 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمود براتی1؛ مجتبی معظمی* 2 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد بینالملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، کیش، ایران | ||
2استادیار، گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده: هدف و زمینه: این پژوهش با هدف ارائه الگوی مدیریت دانش و توانمند سازی کارکنان بانک ها مطالعه موردی بانک ملی صورت پذیرفته است. روش پژوهش: ابزار این پژوهش با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته می باشد، جامعه آماری این پژوهش خبرگان و مدیران ارشد بانک ملی می باشد که به روش نمونه گیری گلوله برفی 11 نفر تا رسیدن به مرحله اشباع نظری انتخاب شدند. روش تجزیه و تحلیل از نوع کیفی و روش داده بنیاد است. نرم افزار مورد استفاده MAXQDA می باشد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که عوامل ایجاد فضای سالم و شاد آموزشی، ایجاد بسترهای هوشمند سازی سازمان، ایجاد بستر گسترش فناوری اطلاعات، ایجاد شفافیت در ماموریتها و اهداف و چشم اندازهای سازمان بعنوان عوامل زمینه ای ، توسعه فردی کارکنان و یادگیری محیط بانک بعنوان پیامد نهایی ، آموزش آنلاین و آموزش منسجم و ایجاد شورای یادگیری بعنوان راهبردها، اخذ تعهد مدیرعامل و مدیران ارشد در خصوص تدوین برنامه توسعه فردی برای کارکنان و منابع مالی بعنوان عوامل مداخله گر، شخصی سازی آموزش و تاکید بر یادگیری حین کار مقوله های محوری این مدل پارادایمی شناخته شدند. نتیجه گیری: توجه به مقوله آموزش و توانمندسازی کارکنان در حوزه های مختلف و شایستگی های مورد انتظار برای آنها، طی فرآیند توسعه فردی بویژه در حوزه مدیریت منابع انسانی در بانک ها از اهمیت زیادی برخوردار است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژه های کلیدی: مدیریت دانش؛ توانمندسازی کارکنان؛ بانک ملی؛ یادگیری محیط کار؛ توسعه فردی کارکنان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 80 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 36 |