1.

شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های دانشجویان در عناصر برنامه‌درسی دروس عمومی

صفحه 1-18
یعقوب عزیزی؛ علیرضا صادقی؛ حسین عبداللهی

2.

تبیین جایگاه خانواده در برنامه‌درسی معنوی

صفحه 19-38
سیده مریم رئیس الاسلام زاده؛ صمد ایزدی؛ اصغر شریفی؛ خدیجه ابوالمعالی

3.

اعتباریابی و طراحی الگوی تربیت اقتصادی – حرفه‌ای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه

صفحه 39-56
ایوب ویسه؛ فائزه ناطقی؛ محمد هاشم رضایی

4.

شناسایی نیازها و الزامات عملی یادگیری و توسعه حرفه‌ای معلمان

صفحه 57-74
سعید صفدری؛ محمد غفاری مجلج

5.

بکارگیری تکنیک دیمتل در شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در مراکز فنی حرفه‌ای غرب استان مازندران

صفحه 75-88
محمدمهدی پورپاشا؛ منا علی اکبری

6.

پیش‌بینی شادکامی بر مبنای منبع کنترل، ویژگی‌های شخصیتی و خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دختر

صفحه 89-102
ملیحه حسینی ابریشمی؛ الهام اسلامیان؛ ثمین شاه حسینی؛ فاطمه فاضلی؛ زهرا حیدری

7.

شناسایی عوامل مؤثر بر الهامات آموزشی قرآن با محوریت داستان حضرت ابراهیم (ع) به منظور ارائه مدل در دانشگاه آزاد ساری

صفحه 103-120
مریم سامعی؛ حمید محمد قاسمی لنگرودی؛ سید احمد میریان

8.

تبیین تربیت منش ارسطویی با تأکید بر آرای کریستین کریستینسن

صفحه 121-142
سید رمضان عقیلی؛ محمدرضا لورایی

9.

واکاوی ابعاد و مولفه‌های شایستگی‌های پژوهشی معلمّان از نظر صاحب نظران و خبرگان خارجی و داخلی: یک پژوهش کیفی

صفحه 143-162
سمیه طولابی فرد؛ نادر برزگر؛ سعید علیزاده

10.

اقدام پژوهی :چگونه می‌توانم با توجه به کاربرد دست‌سازه‌ها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم

صفحه 163-180
سودابه عضدالملکی؛ سیده فاطمه باریکانی

11.

الگوی ساختاری موفقیت تحصیلی بر اساس اعتماد به نفس و سرمایه های روانشناختی با میانجی گری راهبردهای مقابله‌ای (اجتنابی، مسئله مدار و هیجان مدار)

صفحه 181-194
ابوالفضل بخشی پور؛ زکیه اولادی

12.

ویژگی‌های برنامه درسی سواد انتقادی با رویکرد روییدنی برای دانش آموزان متوسطه

صفحه 195-210
سیده زهرا باغبانیان؛ مصطفی قادری؛ مجید علی عسگری

13.

شناسایی و رتبه‌بندی ابعاد سیاست‌گذاری جهت ارتقای آموزش کارکنان ( نمونه پژوهش : اداره کل امور مالیاتی استان مازندران)

صفحه 211-224
علیرضا کریم پور؛ رضا یوسفی سعید آبادی؛ سعید صفاریان همدانی

14.

بررسی عوامل تطبیقی انسجام نحوی و واژگانی انشاهای دانش‌آموزان سال سوم و پنجم ابتدایی شهرستان شهریار به منظور ارائه راهکارهای آموزشی مناسب

صفحه 225-236
فرزانه فرضی؛ فاطمه متقی پور؛ مریم طاهر زاده

15.

مقایسه انگیزش تحصیلی، شایستگی اجتماعی و هویت تحصیلی فرزندان خانواده‌های تک والدی و خانواده‏های هسته‌ای

صفحه 232-346
راحله شکوهی؛ لیلا بیژنی کشکک؛ فاطمه خزائی پول

16.

بررسی تأثیر هوش رقابتی و سازمانی بر مدیریت سرمایه فکری در آموزش و پرورش استان مازندران

صفحه 237-250
عزت اله تقوایی؛ وحید فلاح؛ رضا یوسفی سعید آبادی

17.

بررسی مقایسه‌ای پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس نوع دوره‌های تحصیلی و سهمیه‌های پذیرفته شده

صفحه 251-270
مجتبی معظمی؛ مجید ابراهیمی

18.

طراحی مدل عوامل میانجی گری در انتقال باورهای کارآفرینی به دانش‌آموزان هنرستان‌های کاردانش استان گیلان

صفحه 271-284
عزت اله مرادی؛ اصغر نخستین گلدوست؛ صدرالدین ستاری

19.

بررسی تطبیقی الگوی جامعه‌پذیری سیاسی در کتب درسی متوسطه دوم دولت عدالت محور

صفحه 271-284
مجید جامعی نسب؛ احمد علی حسابی؛ یوسف امینی؛ نبی اله ایدر

20.

رابطه بین روش‌های نوین تدریس و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجی ادراکات فعالیت‌های کلاسی در دانش‌آموزان

صفحه 285-300
مریم جعفری؛ ابوالقاسم بریمانی

21.

نقش میانجی نگرش به آموزش مجازی در رابطه میان سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی علمی معلمان

صفحه 301-312
کبری اشکور وکیلی؛ میترا صدوقی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب