تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,155 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,815 |
ارائه مدل توانمندسازی تأمینکنندگان کوچک و متوسط توسط شرکتهای صنعتی بزرگ در استان کرمان | ||
مدیریت بهرهوری | ||
دوره 14، 4(55)زمستان، دی 1399، صفحه 74-91 اصل مقاله (936.01 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/qjopm.2020.1867689.2451 | ||
نویسندگان | ||
مهدی امیرزاده1؛ مهناز حسین زاده* 2؛ حسین صفری3 | ||
1دانشجوی دکتری گروه مدیریت تولید و عملیات، پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران،تهران،ایران | ||
2استادیارگروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه تهران،تهران، ایران | ||
3استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، تهران،ایران | ||
چکیده | ||
امروزه مقوله ارتباط بین شرکتها و توسعه بازارها از طریق توسعه همکاریهای متقابل بهعنوان یک عامل مهم در افزایش توانمندیها و توسعه شرکتها از اهمیت بسیاری برخوردار است. ایفای نقش شرکتهای کوچک و متوسط در بازار تامین نیازمندیهای شرکتهای بزرگ مبحثی است که میتواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد. مقاله حاضر پژوهشی توسعهای-کاربردی است و از لحاظ چگونگی به دست آوردن دادهها توصیفی میباشد و از رویکرد کمی و کیفی بهصورت آمیخته بهره میگیرد. هدف از این تحقیق ارایه مدلی جهت توانمندسازی شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از قابلیتهای شرکتهای بزرگ است. بدین منظور نخست شبکه ارتباطی میان شرکتهای بزرگ و شرکتهای کوچک و متوسط شناسایی و با استفاده از قابلیتهای رویکرد تحلیل شبکههای اجتماعی مورد تحلیل قرار گرفته است. نقاط مرکزی در این شبکه شناسایی و با توجه به قدرت و ضعف شرکتها از نظر مقادیر مرکزیت در شبکه به ارایه مدل توانمندسازی شرکتهای کوچک و متوسط توسط شرکتهای بزرگ با استفاده از مفاهیم تئوری دادهبنیاد پرداخته شده است. در ادامه نخست کدگذاری باز، کدگذاری محوری و سپس کدگذاری انتخابی انجام و مدل نهایی تدوین شد. دستاورد این تحقیق شناسایی و تحلیل وضعیت فعلی شبکههای همکاری و ارائه مدل به منظور ارتقا این همکاریهاست. | ||
کلیدواژهها | ||
ارتباط بین شرکتها؛ تحلیل شبکههای اجتماعی؛ روش داده بنیاد؛ شرکت های کوچک و متوسط؛ سیاست صنعتی | ||
مراجع | ||
Aghajani, H., Aghajani ,A., & Yahyatabar ,Z.(2007). Presenting the Needs Assessment Model for Entrepreneurship and Employment Education for Higher Education Graduates, Third Biennial Employment Conference and Higher Education System, (In Persian) Amid, A., Ghoghvari, S. M. (2009). "Investigating the Impact of Information Technology on the Development of Small and Medium Industries Exports in Iran" Quarterly Perspective on Management, 32, 202_183 ,(In Persian) Anderson,N. (1990). A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships. Journal of Marketing, 54(1), 42–58. AnsKolk,R.,EstherKostwinder,T. (2008). Business and partnerships for development European Management Journal.26, 262-273 Audretsch, D., Braunerhjelm, P. & Carlsson, B. (2004). The missing link: The Knowledge Filter and Entrepreneurship in Endogenous Growth, London: Center for Economic Policy Research: CEPR discussion, 3, 47-83. Buckleya,P.J., Crossb,A., Mattos,C.D. (2015). The principle of congruity in the analysis of international business cooperation, International Business Review,24. 1048-1060 Chen,L.,Zhou,Y.,& Zhou,D,. LanXue,L. (2017). Clustering enterprises into eco-industrial parks: Can interfirm alliances help small and medium-sized enterprises? Journal of Cleaner Production.168, 1070-1079 Cull,R,. Colin Xu,L.C,. Yang,X,. Zhou,L.A., Zhu,T. (2017). Market facilitation by local government and firm efficiency: Evidence from China.42, 460-480 Donald ,M., DePamphilis, D. (2018). Business Alliances: Joint Ventures, Partnerships, Strategic Alliances, and Licensing. An Integrated Approach to Process, Tools, Cases, and Solutions, 551–582 Ferguson،P.R. ,&Ferguson،G.J.(1994).the foundation of industrial policy in industrial economics،mcmillan،london.3.33-45 Flaka,O., & Głódb,G. (2015). Verification of the relationships between the elements of an integrated model of competitiveness of the company. Social and Behavioral Sciences 207, 608 – 631 Gaga,L,. Gabor,A,. Naaji,A., Constantin ,P.M. (2016). ANALYSIS OF THE EVOLUTION OF SMEs IN WESTERN ROMANIA BETWEEN 2011-2014, USING THE MATHEMATICAL MODELLING, Studia Universitatis „Vasile Goldis” Arad – Economics Series.26(4), 12-23 Heimpold, G. (2008). Growth versus equalisation? An examination of strategies for regional policy in the Czech Republic, Hungary and Poland after EU accession. Jahrbuch für Regionalwissenschaft, 28, 1–29 Hatak,I.,& Hyslop, K. (2015). Cooperation between family businesses of different size: A case study. Journal of Co-operative Organization and Management.3. 59-52. Hernandez-Munoz,L., Torane,M.,& Amini,A. (2015). Designing an Innovation Engine Model and a Software Tool to Meet Large Organizations Challenges with SMEs Capabilities, a Pilot Study. Social and Behavioral Sciences.195, 251-257 Ivanova-Gongnea,M., Koporcica,N., Dziubaniuka,O., Mandják,T. (2018). Collecting rich qualitative data on business relationships and networks in CEE countries: Challenges and plausible solutions, Industrial Marketing Management, 70, 193-204 Jotwani,D.,& Shivangi, S. (2016). Impact of Government Policies in Promoting Entrepreneurial Environment amongst Exporting MSME’s. Adarsh Journal of Management Research.9, 55-72 John Childa,b., Linda Hsiehc, L.,& Elbannad,S., Karmowskae,J., Svetla MarinovafS., Puthusserryg,P., Tsaih,T., Naroozi,R., Zhangh,Y. (2017). SME international business models: The role of context and experience, Journal of World Business,5, 664-679 Jesús,M., M_endez,B., Galera-Casquet,C., Seitanidi,M.M., &Valero-Amaro,V. (2016). Cross-sector social partnership success: A process perspective on the role of relational factors. European Management Journa.31-12 Kemayel,L. (2015). Success Factors of Lebanese SMEs: an Empirical Study. Social and Behavioral Sciences 195, 1123 – 1128 Lussier, B .,Zachary ,R. (2017). Cooperation in B2B relationships: Factors that influence customers' perceptions of salesperson cooperation. Industrial Marketing Management. 69, 209-220 Luo, Y. (2002). Contract, cooperation, and performance in international joint ventures. Strategic Management Journal, 23(10), 903–919 Mitrega,M.,& Pfajfar,G. (2015). Business relationship process management as company dynamic capability improving relationship portfolio, Industrial Marketing Management,4, 21-32 Novais,J., CristinaSales,S., Baptista,S(.2015). Information exchange within horizontal relationships: A fuzzy-set approach to companies' characteristics role. Journal of Business Research, 69(11), 5255-5260 Pletnev,V,.& Barkhatov,D. (2016). Business Success of Small and Medium Sized Enterprises in Russia and Social Responsibility of Managers. Social and Behavioral Sciences.221, 185-193 Shirazi,M., Naghi, A. (2006). Human Development and Feasibility Study of Industrial Investment Plans, University of Tehran Human Resources Center Publication, (In Persian) Shouhani, M., Zamanzadeh, V.,& Irajpour ,A.R.,& Valizadeh, L. (2015). Analyzing and Refining the Concept of Collaboration Using a Three-Stage Hybrid Model, 23(5), 143-154.[In Persian] Syed Zamberi,A.,Norita,K., Abu Bakar,A.R. (2017). Reflections of entrepreneurs of small and medium-sized enterprises concerning the adoption of social media and its impact on performance outcomes: Evidence from the UAE. Telematics and Informatics. In Press, Corrected Proof. https://doi.org/10.1016/j.tele.2017.09.006 ToveBrink. (2017). SME routes for innovation collaboration with larger enterprises. Industrial Marketing Management.64, 122-134 Tomaszuk, A. (2017). Importance of Technological Factors in the Creation of Cooperation. Procedia Engineering.182. 701-708 Taehoon,K., Hyunsu,L., Hyoun-Seung,J., Jung-Ho,Y., Hunhee,CH., Kyung-In,K. (2016). Establishment of Cooperation Evaluation System between Domestic Large Enterprises and Small/Medium -Sized Enterprises for Invigorating Joint Overseas Expansion. Korea Inst. Build. Constr.16, 257-269 Vachani,S. (2005). Problems of foreign subsidiaries of SMEs compared with large companies. International Business Review.4. 415-439 Válová,A., Formánková, S. (2014). Corporate Philanthropy in the Czech Republic. Procedia Economics and Finance.12, 725-732 Zhang,X., & huanHu,D. (2014). Overcoming Successive Bottlenecks: The Evolution of a Potato Cluster in China. World Development.63, 102-112 Zaefarian, G. Henneberg, S. C. & Naudé, P. (2016). Resource acquisition strategies in business relationships. Industrial Marketing Management, 40(6), 862–874
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 494 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 380 |