- · آزادگان، علی. (۱۳۹۵، شهریور 16). مدیریت ارتباط با مشتری. بازیابی شده از http://ketabesabz.com
- · احسان، سارا. (1390). شناسایی عوامل مؤثر در پیادهسازی ERP در حوزه منابع انسانی و اولویتبندی آنها با استفاده از تکنیک AHP موردمطالعه : شرکت چرم درسا (پایاننامه کارشناسی ارشد). مؤسسههای آموزش عالی( غیردولتی/غیرانتفاعی) مهر البرز.
- · باتل، فرانسیس و ترن بول، جان. (1395). مدیریت ارتباط با مشتری(چاپ سوم). ترجمه: رضا رادفر ، کامبیز حیدر زاده(1390).تهران: نشرسیته.
- · جمالی، سید حسامالدین. (1394). چالشهای پیادهسازی سیستم برنامهریزی منابع سازمان در سازمانهای بزرگ: شباهتها و تفاوت های محیط سازمانی تولیدی و دانشگاهی(پایاننامه ارشد). دانشگاه گیلان. دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- · حقیقی، محمد.، قارلقی، ابراهیم.، میراسدی، سمانه و نیکبخت، فاطمه. (1389). بررسی رابطهی میان ویژگی های بیانیه ی مأموریت سازمان و عملکرد سازمانی مورد مطالعه: شرکتهای فعال صنایع غذایی تهران. پژوهش نامهی مدیریت تحول، دوره 2، شماره 4، ص 175.
- · خواریان، پروانه و زرگر، سیده لیلی. (1394). بررسی رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد سازمانی در شعبات بانک ملی استان سمنان(پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه صنعتی شاهرود
- · داد، علی.، قبائی آرائی، مصطفی و مدیری، ناصر. (1390). مهندسی سیستم برنامهریزی منابع سازمانی. تهران: مهرگان قلم.
- · سیوکی، الهام . (1388). ارایه مدل مفهومی برای پذیرش سیستم برنامهریزی منابع سازمان در شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs)،(پایاننامه کارشناسی ارشد).دانشگاه شهید باهنر کرمان. دانشکده علوم اقتصادی.
- · عباسی، محمدرضا و ترکمنی، محمد.(1389). مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری. بررسیهای بازرگانی، شماره41.
- · قمریان، مریم. (1393). ارزیابی اثر سیستم ERP بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتریان براساس مدل RFM. دانشگاه پیام نور استان تهران. پژوهشکده فنی و مهندسی.
- · کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری.(1389). اصول بازاریابی. ترجمه: مهدی زارع. تهران: انتشارات مهرجرد.
- · مددی مقدم، مجتبی.(1395، شهریور 26). برنامهریزی منابع سازمان. بازیابی شده از http://www.Dlbartar.com
- · میری، سیدهسمیه. (1393). ارایه چهارچوبی برای مدیریت ارتباط با مشتری. مقالههای همایشهای ایران. نخستین کنفرانس ملی توسعه کیفیت راهبردی فراگیر در سلامت غذا. انجمن مدیریت کیفیت ایران.
- · مهدی بیگی، نجمه. (1392). ارزیابی اثرات استقرار سیستم برنامهریزی منابع سازمانی بر نوآوری سازمانی (پایاننامه ارشد). دانشگاه سیستان و بلوچستان. دانشکده مدیریت و حسابداری.
- · وفائی، مرتضی. (1393). بررسی عوامل کلیدی موفقیت (CSF) در پیادهسازی و اجرای سیستم برنامهریزی منابع سازمان با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. دانشکده مدیریت و حسابداری.
- · Alshawi, S., Missi, F., & Irani, Z. (2011). Organisational, technical and data quality factors in CRM adoption - SMEs perspective. Industrial Marketing Management, 40(3), 376-83.
- · Aubert, B.,Vandenbosch, B.,Mignerat, M. (2003). Towards the Measurement of Process Integration. CIRANO Working Papers . University of Montréal.
- · Amaratunga, D., & Baldry, D. (2002). Moving from performance measurement to performance management. Facilities, 20(5/6), 217-223.
- · Buttle, Francis., & Maklan, Stan.(2015). CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT, 3th Edition.
- · Beig, Mina., Pourhasomi Mohammad, Hassan., & Ghorbanzad, Yaser. (2012). THE ROLE OF INFORMATION TECHNOLOGY AND CUSTOMER RELATION MANAGEMENT IN THE SUPPLY CHAIN. Department of Management and Economy, Science and Research Branch, Islamic Azad University, VOL(4), NO(8)
- · Choy, K. L., Lee, W. B., & Lo, V. (2002). Development of a case based intelligent customer–supplier relationship management system. Expert systems with Applications, 23(3), 281-297
- · Chen, J.S., Ching, KHR. (2004). an empirical study of the relationship of IT intensity and organizational absorptive capacity on CRM performance. Global Information Management Journal, 12 (1) , 1‒17.
- · Chan, T. G., Gable, G., & See Pui Ng, C. (2002). ERP-client benefitoriented maintenance taxonomy. Systems & Software Journal, Vol(64), No(2), 87-109.
- · Earl, M. J.(1994). The New and Old of Business Process Redesign. Journal of Strategic Information Systems, 3(1), 5-22.
- · Gartner. (2013, July 7) . Hype Cycles. Available from: http://www. gartner. com/technology/research/hype-cycles/. Accessed March 28, 2015
- · Jhingran, A. D., Mattos, N., & Pirahesh, H. (2002). Information integration, a research agenda, IBM Systems Journal 41(4), 555-562
- · Karimzadgan, Davood , Davood, V., & Rahebeh A.(2013). Investigating Factors that Affect CRM Success with Using Structural Equation Modeling (Case Study: between Staffs in Isfahan R&D Scientific Small City). International of Academic Research in Economics and Management Sciences Journal, 2 (2), 160‒168.
- · Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Principles of Marketing. 10thed. New Jersy: Prentice-Hall. Englewood Cliffs.
- · Klischewski, Ralf. (2004). Information Integration or Process Integration , 57-65.
- · L. Ganesh, Arpita, Mehta. (2010). Critical success factors for successful enterprise resource planning implementation at Indian SMEs. Management and Social Sciences, Vol(1), No(1), 65-78
- · Nguyen, T., Sherif, J.,& Newby, M. (2007). Strategies for successful CRM implementation, Information Management & Computer Security, Vol (15), 102-11.
- · Owolabi, OO., Adeleke, OY.,& Abubakar K.(2013). Technology Enabled Customer Relationship Management in Supermarket Industry in Nigeria. American Journal of Industrial and Business Management , 3, 222‒228.
- · Payne, A., & Frow, P. (2013). Strategic customer management: integrating CRM and relationship marketing. Cambridge: Cambridge University Press, 211. See also Payne, A.(2005). Handbook of CRM: achieving excellence through customer management. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann; Payne, A.,& Frow, P.(2005). A strategic framework for customer relationship management. Journal of Marketing, 69, 167–76.
- · Ruivo, Pedro., Mestre, André., Johansson, Björn., & Oliveira ,Tiago. (2014). Defining the ERP and CRM integrative value, 704-709.
- · Sumner, Mary.(2014). Enterprise Resource Planning, First Edition, 2-107.
- · Somers,T., & Nelson, K. (2003). The impact of strategy and integration mechanisms on enterprise system value: Empirical evidence from manufacturing firms. European Journal of Operational Research, 146, 315–338.
- · Schultheis, R., and M. Sumner. 1998. Management Information Systems: The Manager’s View. Burr Ridge, IL, McGraw-Hill / Irwin Publishing. 117
- · Rahimifard, S., Bagshaw, R. W., Newman, S. T., & Bell, R. (2002). IT tools to improve the performance of metal working SMEs, International Journal of Production Research, vol(40), 3589-3604.
- · Šebjana, Urban., Bobek, Samo., & Tominc, Polona.(2014). Organizational factors influencing effective use of CRM solutions,University of Maribor, Faculty of Economics and Business,459-470
- · Viljoen, M., Bennett, JA., Berndt, AD., & van Zyl, CR. (2005). University of Johannesburg South Africa. THE USE OF TECHNOLOGY IN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM), 106-114.
|