تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,558 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,712,045 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,763,644 |
ارزیابی اثربخشی استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و شبکه های اجتماعی بر نگرش ریاضی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 10، 2 (پیاپی38)، دی 1398، صفحه 137-153 اصل مقاله (573.05 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مریم ایرانشاهی1؛ محمد خلیلی درمنی* 2 | ||
1کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر، واحد خمین، دانشگاه آزاد اسلامی، خمین، | ||
2استادیار گروه مهندسی کامپیوتر، واحد خمین، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر اثربخشی استفاده از نرمافزارهای کامپیوتری و شبکههای اجتماعی بر بهبود نگرش ریاضی دانشآموزان دختر را بررسی میکند. روش پژوهش از نوع شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل است. نمونهی پژوهش، متشکل از60 دانشآموز دختر پایهی نهم مقطع متوسطهی اول مدارس نمونه دولتی و شاهد شهرستان خمین در سال تحصیلی 97-96 بود که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و30 نفرازآنان در گروه آزمایش و 30 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامهی نگرش ریاضی ایکن که شامل 16 سؤال در قالب طیف لیکرت است،استفاده شد. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامهی استاندارد مورد استفاده برابر 83/0 برآورد گردید. در ابتدا برای دو گروه پیشآزمون انجام گرفت؛ گروه آزمایش در مدت 16 جلسه با استفاده از نرمافزار کامپیوتری و شبکه اجتماعی آموزش دیدند و گروه کنترل به روش سنتی آموزش داده شد و درنهایت از دو گروه پسآزمون به عمل آمد. دادههای بهدست آمده در دو سطح توصیفی و استنباطی تحلیل شدند. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد که استفاده از نرمافزار کامپیوتری و شبکههای اجتماعی، باعث بهبود نگرش ریاضی دانشآموزان میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
نرمافزار کامپیوتری؛ شبکههای اجتماعی؛ آموزش ریاضی؛ نگرش ریاضی؛ دانشآموزان پایه نهم | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 330 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 238 |