تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,558 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,712,000 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,763,629 |
طراحی برنامه درسی مجازی در درس علوم اول متوسطه (پایه نهم) | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 8، دوره 10، 2 (پیاپی38)، دی 1398، صفحه 155-173 اصل مقاله (522.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرشته افکاری1؛ غلامعلی احمدی2؛ سیده فاطمه شمشیرگران* 3 | ||
1استادیار گروه برنامه ریزی درسی ،واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
2دانشیار گروه برنامه ریزی درسی ،دانشگاه تربیت دبیر رجائی | ||
3دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی ، واحد علوم و تحقیقات | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی مجازی مناسب درس علوم مقطع اول متوسطه با روش آمیخته ( ترکیبی ) شامل دو بخش کیفی با استفاده از مطالعه منابع مرتبط ، از روش پژوهش توصیفی و کمی ( پرسشنامه ) انجام شد .جامعه آماری مورد مطالعه کتاب درسی علوم وکتاب راهنمای معلم بوده است. مؤلفه ها و شاخص ها از کتاب درسی علوم اول متوسطه و کتاب راهنمای آن ها استخراج گردید. است .با بهره گیری از قابلیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شامل های چند رسانه ای، ابر رسانه های، تعاملی، انعطاف زمانی و مکانی و نظریه های یادگیری یادگیرنده محور دو عامل اثرگذار بر طرح برنامه درسی ، برنامه درسی مجازی ارائه گردید . روایی محتوایی برنامه درسی طراحی شده، توسط 14 نفر از متخصصان حوزه برنامه درسی تایید و پایایی آن نیز، ازطریق پرسشنامه محقق ساخته 31 گویه ای که دراختیار ایشان قرار گرفت و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 98/0 برآورد گردید.نتایج نشان داد که برنامه درسی مجازی علوم پایه نهم دارای عناصر اهداف، محتوا، فعالیت های یاددهی و یادگیری و روش های ارزشیابی می باشد و با توجه به نتایج مدل مفهومی ارائه گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
طراحی برنامه درسی؛ برنامه درسی مجازی؛ فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا )؛ برنامه درسی علوم اول متوسطه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 563 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 333 |