تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,616 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,247,884 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,300,258 |
تاثیر آموزش از طریق واقعیت افزوده بر یادگیری درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 8، دوره 10، 4 (پیاپی40)، تیر 1399، صفحه 147-166 اصل مقاله (597.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حمیدرضا عالیان* 1؛ مژگان حیدری2؛ منیژه احمدی3 | ||
1کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی،دانشگاه پیام نور شهر ری،تهران،ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی ،دانشگاه پیام نور ،تهران،ایران | ||
3استادیار،گروه علوم تربیتی،دانشگاه پیام نور ،تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش از طریق واقعیت افزوده در یادگیری درس مطالعات اجتماعی بود. نوع پژوهش کاربردی-نیمه آزمایشی می باشد. جامعه آماری، دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بخش شهری آموزش و پرورش کهریزک در سال تحصیلی 98-97 می باشد. با روش نمونهگیری چند مرحله ای خوشهای120 نفر در 4 گروه 30نفره از دختران و پسران در دو گروه شاهد(آموزش سنتی) و دوگروه آزمایش(آموزش با کمک واقعیت افزده) انتخاب شدند.گردآوری اطلاعات در دونیم سال تحصیلی در 3 نوبت توسط آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی با 25سؤال انجام شده است. در اجرای آزمایشی آزمون آلفای کرونباخ 86/0 محاسبه شدکه نشان دهنده پایایی خوب سؤالات می باشد. برای ساخت اپلیکیشن از موتوربازی سازی یونیتی برروی پلتفورم اندروید برمبنای واقعیت افزوده با محتوای چندرسانه ای بهره گرفتیم و درکلاس درس ویادگیری معکوس استفاده شد. باآزمون تکرار سنجش به بررسی میزان یادگیری دانش آموزان پرداختیم که میانگین نمرات (گروه آزمایش 51/16 ودرگروه شاهد03/15)برتری روش تدریس به کمک واقعیت افزوده را در یادگیری نشان میدهد. مقدارآماره(93/2)F نیز معنا داری روش تدریس را تصدیق میکند؛ اما میانگین و آماره(438/0)t تأثیر پایین جنسیت در یادگیری را نشان میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
واقعیت افزوده؛ یادگیری؛ یادگیری سیار؛ یادگیری معکوس؛ کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 19,656 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7,205 |