تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,616 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,226,125 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,263,014 |
بررسی تاثیر آموزش مهارتهای نوشتاری بر اساس برنامهریزی چند بعدی و بستهی یادگیری چندرسانهای بر سبک یادگیری شهودی و حل مسئله دانشآموزان | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 3، دوره 16، شماره 65، اسفند 1399، صفحه 39-58 اصل مقاله (481.48 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
طیبه پرآذران1؛ مژگان عبدالهی* 2؛ فاطمه پرسته قمبوانی3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی. واحد کرج. دانشگاه آزاد اسلامی. کرج. ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی. واحد کرج. دانشگاه آزاد اسلامی. کرج. ایران | ||
3استادیار گروه علوم تربیتی. واحد کرج. دانشگاه آزاد اسلامی. کرج. ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر "بررسی تاثیر آموزش مهارتهای نوشتاری بر اساس برنامهریزی چندبعدی و بستهی یادگیری چندرسانهای بر سبک یادگیری شهودی و حل مسئله دانشآموزان استان البرز" بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، نیمه آزمایشی است. حجم نمونه شامل 120 نفر دانش آموز پایه پنجم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی 97-96 بود که از بین جامعه آماری پایه پنجم (4154 نفر) و پایه ششم (4237 نفر) به صورت تصادفی خوشهای انتخاب و به صورت تصادفی در هر گروه آزمایش و کنترل 60 نفر قرار گرفتند. ابتدا هر دو گروه در پیش آزمون شرکت کردند. سپس گروه آزمایش طی 10 جلسه تحت آموزش مورد نظر قرار گرفت و گروه کنترل نیز تحت آموزش معمول مدرسه قرار گرفت و پس از آن هر دو گروه در پس آزمون شرکت کردند. دادههای حاصل با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی آلفای کرونباخ 90/0 با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد بین میانگین نمرات مولفه های سبک یادگیری شهودی و حل مسئله در گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین در نتایج پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش نیز تفاوت معناداری وجود دارد (01/0P≤). بر این اساس، میتوان آموزش مهارتهای نوشتاری بر اساس برنامهریزی چند بعدی و بستهی یادگیری چندرسانهای به عنوان روش موثری برای افرایش سبکهای یادگیری شهودی و حل مسئله دانش آموزان پیشنهاد کرد. کلید واژه ها: مهارتهای نوشتاری، برنامهریزی چند بعدی، بستهی یادگیری چندرسانهای، سبک یادگیری شهودی، حل مسئله | ||
کلیدواژهها | ||
"مهارتهای نوشتاری"؛ "برنامهریزی چند بعدی"؛ "بستهی یادگیری چندرسانهای"؛ "سبک یادگیری شهودی"؛ "حل مسئله" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 356 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 150 |