- احسانی، م.؛ ابودردا، ز. و اقبالی، م. (1387). بررسی علل عدم حمایت اسپانسرها از ورزش حرفهای بانوان شهر اصفهان. نشریه علوم حرکتی و ورزش، 12(3)، 111-120.
- پاداش، د.؛ سلطان حسینی، م.؛ خبیری، م. و فتحی، س. (1391). تعیین و اولویتبندی عوامل مدیریتی و اجرایی مؤثر بر خصوصیسازی باشگاههایی ورزشی با روش AHP. مطالعات مدیریت ورزشی، 4(15)، 47-62.
- ترابی، ت.؛ قربانی، م.؛ باقری، م.؛ طریقی، س. (1394). روشهای نوین تأمین مالی باشگاههای فوتبال در کشورهای توسعهیافته و بررسی تطبیقی آن با کشورهای در حال توسعه (مورد خاص: باشگاههای فوتبال حرفهای لیگ برتر ایران و انگلستان). فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری،4(13)، 217-232.
- حسینی، س. ا. (1392). بازاریابی در ورزش بانوان و چالشها، مجلهی پژوهش در علوم ورزشی، شماره 30
- خبیری، م.. (1383). مقایسه وضعیت باشگاههای لیگ حرفهای فوتبال با معیارهای یوفا و باشگاههای منتخب از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، امارات و ترکیه، طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیتبدنی.
- رضایی ص.، شعبانی، ع. (1393). بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر تأمین منابع مالی در ورزش. مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، 1(3)، 43-49.
- رمضانی، ر. (1387). اقتصاد و سرمایهگذاری در ورزش: مطالعه موردی فوتبال، سازمان تربیتبدنی.
- زارع، ا.؛ بابائیان احمدی، ع.؛ مرادی، غ؛ حسینی، س. ع. (1393). شناسایی و رتبهبندی چالشهای موجود در روند خصوصیسازی باشگاههای فوتبال کشور بر اساس مدل PEST. مدیریت ورزشی. 6(4)، 575-593.
- سازمان تربیتبدنی. (1382). طرح جامع ورزش کشور. مطالعات تفصیلی توسعه منابع مالی.
- سلطانی، م.؛ کارگر، غ. ع.؛ کشکر، س.؛ و غفوری، ف. (1397). طراحی الگوی درآمدزایی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران. مدیریت و توسعه ورزش، 7(4)، 42-54. doi: 10.22124/jsmd.2019.3251
- عسکریان، ف. (1390). بررسی اقتصادی سرمایهگذاریهای ورزشی ایران در سال 1386. مدیریت و توسعه ورزش، 1، 42-53.
- قره خانی، ح. (1389). بررسی چالشها و موانع توسعه خصوصیسازی باشگاههای فوتبال ایران، رساله دکتری تربیتبدنی، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
- نقدی، ی.؛ کاغذیان، س.؛ افشارپی، ا. (1392). تحلیل عوامل اقتصادی مؤثر بر درآمد باشگاههای فوتبال (باشگاههای منتخب جهان). اقتصاد توسعه و برنامهریزی، 2(1)، 21-43.
- الهی، ع. (1387). موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران، رساله دکتری تربیتبدنی، دانشکده تربیتبدنی دانشگاه تهران.
- الهی، ع.؛ سجادی، ن. ا.؛ خبیری، م.؛ ابریشمی، ح. (1388). موانع موجود در توسعه جذب درآمد حاصل از حمایت مالی در صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی، 1(1)، 189-202.
- الهی، ع.، شورآقایی اردکانی، ز. (1383). بررسی وضعیت فوتبال کشور در مقایسه با استانداردهای اروپایی. مجلهی حرکت، 19، 24-33.
References
- Askarian, F. (2012). Economic Survey of Iranian Sports Investments in 2007. Sports Management and Development, 1, 42-53.
- Alison, D. and Murray, M. (2007). The strategic sponsorship process in a non-profit sport organization. Sport Marketing Quarterly, 16(1), 45-59.
- Amador, L. Campoy-Muñoz, P. Cardenete M. A. & Delgado M. C. (2016): Economic impact assessment of small-scale sporting events using Social Accounting Matrices: an application to the Spanish Football League, Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, DOI: 10.1080/19407963.2016.1269114
- Caiado, J., Couto, E., & Samagaio, A. (2009). Sporting, financial and stock market performance in English football: an empirical analysis of structural relationships. CEMAPRE Working Papers, Centre for Applied Mathematics and Economics (CEMAPRE), School of Economics and Management (ISEG), Technical University of Lisbon, NO. 0906, 41. Retrieved from
- http://cemapre.iseg.utl.pt/archive/preprints/395.pdf
- Callejo, M. B., & Forcadell, F. J. (2006). Real Madrid football club: A new model of business organization for sports clubs in Spain. Global Business and Organizational Excellence, 26(1), 51–64.
- Dima, T. (2015). The Business Model of European Football Club Competitions. Procedia Economics and Finance, 23, 1245–1252.
- Ehsani, M.; Abu Darda, Z. And Eghbali, M. (2007). Investigating the reasons for sponsors' lack of support for women's professional sports in Isfahan. Journal of Motor Science and Sport, 12 (3), 111-120.
- Elahi, A.; Sajjadi, N.; Khabiri, M.; Abrishami, H. (2008). Obstacles in the development of attracting income from financial support in the football industry of the Islamic Republic of Iran. Sports Management, 1 (1), 189-202.
- Elahi, A. (2007). Obstacles and Strategies for Economic Development of the Football Industry of the Islamic Republic of Iran, PhD Thesis, Faculty of Physical Education, University of Tehran.
- Elahi, A., Shur Aghaei Ardakani, Z. (2004). Study of the football situation in the country in comparison with European standards. Journal of Movement, 19, 24-33.
- Gharakhani, H. (2009). Investigating the Challenges and Barriers to the Privatization Development of Iranian Football Clubs, PhD Thesis in Physical Education, Tarbiat Modares University, Tehran.
- Gi-Yong, Koo. (2004). Sport sponsorship match-up effect on consumer-based brand equity: An application of the schematic information process, unpublished doctoral degree dissertation, department of sport management, Recreation Management and Physical Education, Florida State University.
- Hosseini, S. A. (2014). Marketing in Women's Sports and Challenges, Journal of Sports Science Research, No. 30
- Hull, C. E. & Lio, B. H. (2006). Innovation in non-profit and for-profit organizations:Visionary, strategic, and financial considerations, Journal of Change Management, 1(6), 53-65.
- Khabiri, M. (2004). Comparison of the status of professional football league clubs with UEFA criteria and selected clubs from South Korea, Japan, UAE and Turkey, research project, Physical Education Research Institute.
- Keshock, Christopher.M. (2004). The effect of economic impact information on the attitudes of potential sports sponsors operating in mid-size and small college communities, unpublished doctoral degree dissertation, department of sport Management, Recreation Management and Physical Education, Florida State University. 57-63.
- Naghdi, y.; Kaghazian, S. Afsharpi, A. (2014). Analysis of economic factors affecting the income of football clubs (selected clubs in the world). Development Economics and Planning, 2 (1), 21-43.
- Padash, D.; Sultan Hosseini, M.; Khabiri, M.; Fathi, S. (2013). Determining and prioritizing the managerial and executive factors affecting the privatization of sports clubs by AHP method. Sports Management Studies, 4 (15), 47-62.
- V., Milacic. S., Ljumovic. I. (2014). Controversies about the Accounting Treatment of Transfer Fee in the Football Industry. Management - Journal for Theory and Practice of Management. 19(70). 17–24.
- Pawlowski, T., Nalbantis, G., and Coates, D. (2018). Perceived game uncertainty, suspense and the demand for sport. Economic Inquiry, 56(1), 173-192.
- Perez-Perez, M, Serrano Bedia, A.M., Concepcion Lopez-Fernandez, M., García-Piqueres, G. (2018). Research opportunities on manufacturing flexibility domain: A review and theory-based research agenda, Journal of Manufacturing Systems, 48(1), 9–20.
- Plumley, D., Wilson, R., & Ramchandani, G. (2017). Towards a model for measuring holistic performance of professional Football clubs. Soccer & Society, 18(1), 16–29.
- Ramezani, R. (2007). Economics and Investment in Sport: A Case Study of Football, Physical Education Organization.
- Rezaei, S., Shabani, A. (2015). Investigating the effect of mass media on financing in sports. Communication Management in Sports Media, 1 (3), 43-49.
- Rodriguez-Pomeda, J., Casani, F., & Alonso-Almeida, M. del M. (2017). Emotions’ management within the Real Madrid football club business model. Soccer and Society, 18(4), 431–444.
- Scelles, N. & Andreff, W. (2017). Economic model of a professional football club in France. In: Chanavat, N.- Desbordes, M. Lorgnier, N. (ed.). Routledge handbook of football marketing. Routledge International Handbooks, Abingdon: Routledge, 3(2), 60-72.
- Soltani, M.; Kargar, Gh. A.; Kashker, S.; Ghafouri, F. (2019). Designing a revenue model for professional football clubs in Iran. Sports Management and Development, 7 (4), 42-54. doi: 10.22124 / jsmd.2019.3251
- Strelize, B. (2005). Relationship in sport sponsorship: a marketing perspective, unpublished doctoral degree dissertation, faculty of management, University of Johannesburg.
- Tertuliano, I. W., Lima, E. M. R., Oliveira, V., Santana, B. A., Pavlović, V., & Machado, A. A. (2019). Sport management in Emerging Economy: Squad size, Expenses and Results–Case of the Brazilian Football League. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies. 17(2).342-256.
- Torabi, T.; Ghorbani, M.; Bagheri, M.; Tarighi, S. (2016). New methods of financing football clubs in developed countries and its comparative study with developing countries (special case: professional football clubs of Iran and England Premier League). Journal of Investment Knowledge, 4 (13), 217-232.
- Wikner, J & Backstrand, J. (2018). Triadic perspective on customization and supplier interaction in customer driven manufacturing, Production & Manufacturing Research, 6(1), 3-25.
- Winand, M., Zintz, T., Scheerder, J. (2010). A Financial Management Tool for Sport Federations, University of Stirling, 4(7),387-403.
- Zare, A.; Babaian Ahmadi, A.; Moradi, Gh.; Hosseini, S. A. (1393). Identify and rank the challenges in the privatization process of the country's football clubs based on the PEST model. Sport Management. 6 (4), 575-593.
- Zohrabi, F. Amiri, R. Rooham, M. Sahsavari, A. (2013). The Role of Media in Economic evolution of Championship Sport, Advances in Environmental Biology, 7(8), 1563-1.
|