تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,545,778 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,617,034 |
ارزشیابی طرح شهاب در برنامه درسی دوره دوم ابتدایی ( ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﯿﻔﯽ ﺑﻪ روش ﭘﺪﯾﺪارﺷﻨﺎﺳﯽ) | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 11، شماره 2، مهر 1400، صفحه 107-130 اصل مقاله (711.08 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رضا منصوری* 1؛ جهانبخش رحمانی2؛ زهره سعادتمند3 | ||
1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. rezamansouri14@gmail.com | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. rahmani@khuisf.ac.ir | ||
3دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. saadatmand.zohre@gmail.com | ||
چکیده | ||
چکیده: این پژوهش، با هدف بررسی ارزشیابی کیفی طرح شهاب در برنامه درسی دوره دوم ابتدایی، ﺑﻪ روش ﭘﺪﯾﺪارﺷﻨﺎﺳﯽ انجام گرفته است. برای دستیابی به این مهم، از روش کیفی پدیدار شناسی تفسیری استفاده شده است. افراد مشارکت کننده در این پژوهش، شامل همه معلمان شهر اصفهان (فعال در طرح شهاب) میشود. برای محاسبه حجم نمونه همانند اکثر پژوهشهای کیفی، از اشباع نظری استفاده شده است، یعنی فرآیند گزینش تا جایی ادامه دار شده که دیگر اطلاعات جدید پدیدار نشده است. همچنین برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق، از مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته استفاده شده است که در آن برای جهت دادن به متن مصاحبه از 10 سوال طراحی شده در این زمینه استفاده شده است. برای اعتبار سنجی یافتههای این پژوهش از 10 نفر از معلمان شاغل در طرح شهاب در اصفهان استفاده شده است. یافتههای این تحقیق، حاکی از تاثیر مثبت و معنیدار ارزشیابی طرح شهاب در دوره دوم ابتدایی است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: طرح شهاب؛ ارزشیابی طرح شهاب؛ برنامه درسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 204 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 832 |