تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,620 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,320,647 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,370,580 |
عدم بازنمایی در عکاسی فتومونتاژ با تأکید بر انزوا، منطقۀ مدور و احساسی تصمیم گیرنده در نظریۀ ژیل دلوز )آثار جان هارتفیلد و جری اولسمن و باربارا کروگر( | ||
نقش مایه | ||
دوره 1، شماره 1، فروردین 1401، صفحه 47-58 اصل مقاله (698 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
پدرام دادفر* 1؛ حسین اردلانی2؛ زهرا گلناز منطقی فسایی3 | ||
1نویسنده مسُول | ||
2استادیار گروه فلسفه دانشکده هنر دانشگاه ازاد اسلامی واحد همدان | ||
3استادیار گروه فلسفه هنر دانشکده هنر دانشگاه ازاد اسلامی واحدهمدان | ||
چکیده | ||
فتومونتاژ به نوعی یک سبک در آثار هنری تصویری است که در ده ههای اخیر بیش از پیش اید ههای هنرمندان و به خصوص عکاسان را به خود اختصاص داده است و نظری هها و نقدهای بسیاری نیز پیرامون این موضوع مطرح است. اما آن موضوعی که نظر مقالۀ کنونی را به خود جلب نموده است، عدم بازنمایی در فتومونتاژهای مربوط به به عکاسی بوده است که اصولاً بر پایۀ نظریۀ دلوز قوت م یگیرد. ما نیز بر همین اساس بر آن بود هایم که در طول تحقیق به چگونگی عدم بازنمایی در عکاسی فتومونتاژ با توجه به انزوا، منطقه مدور و احساسی تصمیم گیرنده با تأکید بر نظری ههای ژیل دلوز بپردازیم. در این راستا به آثار سه عکاس به نا مهای جان هارتفیلد و جری اولسمن و باربارا کروگر پرداخت هایم. روش ما نیز در مقاله حاضر مبتنی بر شیوۀ توصیفی- تحلیلی با استفاده از ابزار گردآوری اطلاعات کتابخان های بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
فتومونتاژ؛ عکس؛ عدم بازنمایی؛ ژیل دلوز؛ احساس | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 86 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 115 |