تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,995 |
تعداد مقالات | 83,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,356,093 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,389,207 |
نقش تعدیل گری رهبری کارآفرینانه در رابطه بین چابکی فکری و نوآوری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کردستان | ||
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش | ||
مقاله 4، دوره 12، شماره 11، مهر 1402، صفحه 49-74 اصل مقاله (538.4 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
نوید یزدانی* 1؛ مظفر یکتایار2 | ||
1دانشجوی دکتری ،گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی،واحد سنندج،دانشگاه ازاد اسلامی،سنندج،ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از پژوهش بررسی نقش تعدیل گری رهبری کارافرینانه در رابطه چابکی فکری با نوآوری سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان کردستان می باشد.روش پژوهش از نظرماهیت توصیفی و از نظر هدف، کاربردی بود که به شکل میدانی اجرا شده. جامعه تحقیق شامل 121 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان بود که بر اساس جدول مورگان 111 نفر به روش نمونه گیری طبقه بندی تصادفی به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های از پرسشنامه های زامپتــاکیس، موســتاکیس،استاندارد چوپانی _ همکاران و استاندارد جعفرنژاد _ شهائی که برای ارزیابی پایایی گویههای پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ برای ارزیابی پایایی و شاخص پایایی ترکیبی استفاده شده است. به منظور تحلیل آماری اطلاعات جمع آوری شده از نرم افزارهایSpss نسخه 20 و Smart pls نسخه 2 استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که چابکی فکری دارای رابطه قابل ملاحظهای(754/19)،بر نوآوری سازمانی است و همچنین رهبری کارآفرینانه نقش تعدیلگری(403/2) بر رابطه بین چابکی فکری و نوآوری دارد.با استناد به نتایج این پژوهشمی توان گفت حضور رهبری کارآفرینانه باعث کاهش تأثیر اثر چابکی فکری بر نوآوری میشود؛ همچنین گــرایش بــه تغییــر کارکنــان و هزینه ایجـاد محـیط فعـال اثر تعدیلگری منفی و چشمانداز استراتژیک اثر تعدیلگری مثبت در رابطه چابکی فکری و نوآوری در ادارات ورزش و جوانان کردستان دارند که میتوان گفت که عوامل چابکی فکری و برانگیختن کارمندان توسط سازمان باعث افزایش میزان نوآوری سازمانی میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
چابکی فکری؛ نوآوری سازمانی؛ رهبری کارآفرینانه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 58 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 37 |