تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,544,778 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,614,525 |
ارائه مدل مدیریت دانش مشتریان با رویکرد بازاریابی دیجیتال با رویکرد اسلامی | ||
پژوهش های بازاریابی اسلامی | ||
دوره 2، شماره 1، اسفند 1402، صفحه 102-118 اصل مقاله (919.79 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمود جعفری دهکردی1؛ محمود احمدی شریف* 2؛ مهران کشتکار هرانکی3 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
3استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه عالی دفاع ملی | ||
چکیده | ||
هدف: بسیاری از محققان، ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ دﯾﺠﯿﺘﺎل را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﺤﺼﻮﻟﺎت و ﺑﺮﻧﺪﻫﺎ در ﻣﯿﺎن ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻃﺮﯾﻖ اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻤﻪ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی دﯾﺠﯿﺘﺎل و ﻧﻘﺎط ﺗﻤﺎس ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. داﻧﺶ ﻣﺸﺘﺮی دارایی مهمی ﺗﻠﻘﻲ می ﺷﻮد و ﺟﻤﻊ آوری، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﺑـﻪ اﺷـﺘﺮاک ﮔـﺬاری داﻧـﺶ ﻣﺸـﺘﺮی، ﻓﻌﺎﻟﻴـﺖ رﻗـﺎﺑﺘﻲ ارزﺷﻤﻨﺪی ﺑﺮای ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر می رود. روش: با استفاده از ابزار فراترکیب به ارزیابی و تحلیل نظاممند 187 مورد از یافتههای پژوهشهای پیشین پرداخته شده است و بعد از انجام مراحل پایش به 50 مقاله مربوط کاسته شد. در انتها نیز به روش پرسشنامه نظر 12 نفر از خبرگان و اساتید جمع آوری گردید و با استفاده از روش آنتروپی شانون بر اساس رویکرد تحلیل محتوا به تعیین ضریب اثر عوامل شناساییشده، پرداخته شد. یافته ها: طبق این پژوهش تعداد 4 بعد اصلی مدیریت دانش مشتری با رویکرد بازاریابی دیجیتال با رویکرد اسلامی شامل خلق و کسب دانش مشتری ، انباشت و نگهداشت و طبقه بندی دانش مشتری ، به اشتراک گذاری دانش مشتری و کاربرد دانش بازاریابی برای مشتری شناسایی گردید. نتایج: اگر بخواهیم فرآیند مدیریت دانش مشتری به شیوه مناسب پیاده سازی شود ، استخراج طبقه ها باید به عوامل و معیارهای زیادی توجه کنیم. همچنین باید مدنظر داشته باشیم که برخی از این عوامل به طور مستقیم ،با عوامل دیگر در ارتباط هستند، بنابراین لزوم توجه به نوع ارتباط و نوع تأثیری که بر هم دارند، بسیار حائزاهمیت است. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش مشتری؛ بازاریابی دیجیتال؛ خلق دانش؛ نگهداشت دانش؛ اشتراک گذاری دانش و کاربرد دانش مشتری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 194 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 110 |