1.

خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران

صفحه 1-17
مرتضی بازدار قمچی قیه؛ کورش فتحی واجارگاه؛ محبوبه عارفی؛ مقصود فراستخواه

2.

واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی

صفحه 18-45
سلام یعقوبی؛ علی حسینی خواه؛ مصطفی قادری؛ مرجان کیان

3.

تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی

صفحه 46-60
رضا معصومی نژاد؛ اسکندر فتحی آذر؛ یوسف ادیب؛ فیروز محمودی

4.

تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان

صفحه 61-76
سهراب نجفی؛ یحیی معروفی

5.

مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟!

صفحه 77-90
بهاره ُسلیمانی؛ مجید علی عسکری؛ علی حسینی خواه؛ محمد عطاران

6.

تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه

صفحه 91-102
خدیجه احمدی؛ شهرام رنجدوست؛ محمد عظیمی

7.

دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش

صفحه 103-120
زهرا رشیدی

8.

رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه

صفحه 121-133
شهین سلطانی بابوکانی؛ نرگس کشتی آرای

9.

طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی

صفحه 134-150
احمد غلامی؛ محمد جاودانی

10.

بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی

صفحه 151-166
مهران عزیزی محمودآباد؛ محمدجواد لیاقت دار؛ حمید رضا عریضی

11.

تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان

صفحه 167-177
صابر دوستی؛ سیروس اسدیان؛ موسی پیری

12.

تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی

صفحه 178-187
پرستو صلواتی؛ حسن ملکی؛ فاطمه سهرابی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب