| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,500 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,178 |
| 1. | بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک | |
| صفحه 1-22 | ||
| احمد رنجبر؛ بهناز شکوری | ||
| 2. | تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان | |
| صفحه 23-46 | ||
| فرزاد بالو؛ مصطفی میردار رضایی | ||
| 3. | مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات | |
| صفحه 47-66 | ||
| مهدی رضازاده قزاآن؛ سیروس شمیسا؛ عبدالرضا مدرس زاده؛ یونس حمامی لاله زار | ||
| 4. | بررسی هستیشناسی متون پهلوی و استنتاج آموزههای تربیتی آن | |
| صفحه 67-92 | ||
| شیدا ریاضی هروی؛ مسعود صفایی مقدم؛ محمد جعفر پاک سرشت؛ شهرام جلیلیان | ||
| 5. | علل و انگیزههای کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی | |
| صفحه 93-122 | ||
| یوسف صفیان بلداجی؛ احمدرضا یلمه ها؛ عطامحمد رادمنش | ||
| 6. | بررسی و تحلیل آموزههای تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی | |
| صفحه 123-156 | ||
| ناصر محسنی نیا؛ محسن ابوالقاسمی؛ رقیه صدرایی | ||
| 7. | راهکارهای مولانا برای مقابله با ترسهای مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روانشناسان | |
| صفحه 157-186 | ||
| پرستو یمینی؛ کامل احمدنژاد؛ فریده محسنی هنجنی؛ افسانه لطفی عظیمی | ||